Luftfilter til vr6 (Passat)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 96 passat stv 4x4 2.8 liter vr6. Problemet er den forbaska luftfilterboksen. Lokket vil rett og slett ikke lirke seg opp av motorrommet. Finnes det noen triks, eller må jeg fjerne de to slangene som sitter med toppdekslet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset er å ta av hele luftfilter boksen. Fjern hele greia. Sett på et "åpent" luftfilter. Så skal du høre noe rart etterpå:):) 80mm filter er hva du trenger. Boksen sitter forøvrik fast i to tykke gummi oppheng nederst på hver side.

Et eksempel på filter:

http://www.felgimport.no/default.asp?ArtID=1008

Anbefaler deg å kjøpe filter som sitter i en alu beholder, da dette kan vaskes og ikke trenger olje.

2-.JPG

Min VR6 uten presse 001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. på det nederste bildet stikker det ut en dings fra den sorte boksen med siden av toppdekslet.

På min bil sitter denne:

del1.jpg

Og fra den går det en liten slange til luftfilterrøret, og på toppen sitter det en tynn slange.

Hva er den til?

Slangen var råtten, så da jeg skulle erstatte slangen så knakk denne dingsen. Jeg kontaktet gumpen, og de sa at skulle jeg ha denne dingsen, eller slangen som går fra den dingsen og bort til luftrøret, så måtte jeg kjøpe det luftrør greia til 1700 kr!

Sa de skulle bestille det opp da, men kunne jeg kanskje brukt noe annet i stedet der? Jeg spurte de på verkstedet, men de sa nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min sprakk også. Derfor filter der nå. Betaler ikke 1700,- for noe drit du ikke trenger.

Dette har med olje utluftinga å gjøre. Da jeg monterte kompressor på bilen, så fjernet vi hele mikk makket. Prøv å lim den "ventilen"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt å bruke sånn åpent filter, men siden boksen er i veien i forbindelse med multireimbytte, så satte jeg på et midlertidig filter, sånn helt provisorisk opphengt.

passatfilter.jpg

Ja, vet det er skitten, men skal snart ta en forsiktig motorvask (mange råtne slanger?). Kjøpte nettopp bilen, ikke hatt tid til å gjøre så mye ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. det virker ekstremt trangt der med hjulene som multireima går rundt? Men det skal vel være mulig å få lirket på en ny ovenfra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boksen var det ikke lett å få på plass nei.... Hadde først tatt ut hele boksen, montert på filteret sånn at det satt helt riktig. Men boksen ville ikke inn. Tok bunnen på boksen nedi motorrommet og filteret nedi, men da var det umulig å få toppen til å passe overens med gummipakningen til luftfilteret. Ble bare til at jeg presset på lokket.

Helt idiotisk patent på den luftfilterboksen. :\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boksen var det ikke lett å få på plass nei.... Hadde først tatt ut hele boksen, montert på filteret sånn at det satt helt riktig. Men boksen ville ikke inn. Tok bunnen på boksen nedi motorrommet og filteret nedi, men da var det umulig å få toppen til å passe overens med gummipakningen til luftfilteret. Ble bare til at jeg presset på lokket.

Helt idiotisk patent på den luftfilterboksen. :\

når du bare presser på så vær forsiktig er ikke sikkert filteret kom riktig på plass, kan ha blitt trykket litt ned i boksen slik at det blir en glippe der ikke filteret fungerer om du skjønner. Jeg har fått til bare og ta ut lokket på boksen jeg har, men må flytte litt på bensinslangene først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke noe lydforskjell med åpent filter nei?

Tenkte meg det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.