#1 Skrevet Desember 1, 2006 Snakket med gumpen i kr.sand, de mente at motoren min skulle ha 5 liter motorolje ved filterbytte. Har kjøpt oljefilter og olje + kobberpakning. Jeg er helt ny med denne motoren. Har dere noen tips til hvor filteret befinner seg? Årsaken til at jeg spør, er at filteret jeg kjøpte ser ut som et innleggsfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2006 Oljefiltret sitter i en egen boks ja. Så et innlegs filter er helt korrekt. Du finner det rett under motoren i front. Det skal kunne gå ann å skru det løst med bare hendene. Skal skrues i igjen kunn med håndkraft. Pass på da det er ca 1 liter olje inne i beholderen:) Med oljefilter skal motoren din ha nesten 6 liter. Fyll på 5.5 liter og peil med pinnen etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2006 Det sitter igjen 1 liter med olje i den boksen, etter jeg har tappet ut olja? Skal beholderen fylles opp igjen med olje der også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2006 det er igjen olje der ja etter du tapper ut. men det er jo oljefilteret som sitter der og det blir jo pumpet olje dit når motoren starter, men kan være en fordel å fylle litt opp der første gang slik at det blir oljetrykk med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2006 Ser det er en skrue der på tegningen over motoren. Befinner oljepluggen der du tapper ut olja, under det filteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2006 du tapper ut olja igjennom bunnpanna, sitter en skrue der, den skruen under på filteret er evt for å tappe det som er i filterbeholderen. er som regel ikke nødvendig. bare vær litt stø på hånda så går det uten å søle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...