Anbefalte innlegg

I helgen byttet jeg endelig 'x-pluggen' med o-ringen på hydralikkpumpa, (lakk fælt!) og prøvde å renske opp litt for å få bra tetning. Når jeg så startet opp igjen, kjente jeg ikke den vanlige pulseringen i bremsepedalen, (tømte trykket i 'bomba' før inngrepet) og bremsetrykklampa begynte å lyse etter kun noen få harde trykk på pedalen. Har prøvd å la den stå på tomgang, kjørt litt opp og ned innkjørselen uten at det har blitt noe bedre.. Hva kan ha skjedd? pumpa var bra før dette, og jeg har ikke mistet noen deler ved sammensetningen! (x-plugg m/o-ring - 'endeknott til fjær' - fjær - ventil - pumpehus)

Har filteret i slangen tilfeldigvis tettet seg, eller er det en måte å lufte dette? Jeg tok vekk hydralikkoljen som lå i x-plugg-hullet, men ellers har jeg ikke hatt av noen slanger.. Hjelp, anyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Er det virkelig ingen som har hatt samme problemet eller har en løsning? Ikke Eyvind en gang? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, opplevde omtrent det samme, men for meg gikk det over etter en lang stund med tomgangskjøring litt smårusing og litt forsiktig kjøring. Det tok lang tid, og litt etterfylling.

 

Men du har vel forsøkt en stund...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja.. Ikke såå lenge, får gi Nazze en sjanse til før jeg kjører sakte forbi bilskroten for å skremme.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa på S6'n sprang lekk ved denne kryssbolten. En mekaniker (delebytter) på lokale vag-sjappa mente at en ventil nedi pumpa ett sted var årsaken til lekkasjen, og at pumpa måtte byttes. (Jeg gjorde det)

 

Mulig det er det som har skjedd på din, slik at noe er tett inni der?

 

Det skal nevnes at jeg bytta pakning på kryssbolten en gang først, men at den ikke varte mange milene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja.. Nå funker'n i hvertfall, måtte nok bare stå og lufte seg selv!! (Kanskje trusselen om vraking hjalp?)

 

Under bolten er det en fjær og et stempel, som jeg tipper er for retur av olje, som ved oljepumpa. Min pipler det fortsatt litt rundt, men mye bedre enn en 1/2 liter på 20 mil, som det var før jeg skiftet pakning.. ;)

Tror det kommer av at det er maskineringstoleranser, for pluggen 'bunner' nok litt for tidlig til at o-ringen tar ordentlig. Det er nok ikke spess høyt trykk under der, i hvertfall ikke 120 bar som kommer ut av bremsepumpa. (Noen som vet dette med sikkerhet?)

 

Løsningen for å få 'helt tett' x-bolt, er visstnok å maskinere den litegrann, eller å gå opp en størrelse (tykkelse) på o-ringen. Tess bør ha o-ringer som tåler mineral-hydraulikkolje og temperaturen, men har ikke sjekket dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.