Rust bakluke Passat 99 stasjonsvogn

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om dette kan gå på noen slags garanti ? vet at dette er et problem på disse årsmodellene. Noen som vet hva det kan koste å lakkere om ?

 

Er det andre feil/mangler jeg bør se etter på min nyinnkjøpte bil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye passat har hvertfall 10 års garanti mot rust, men tror kanskje dette er nytt? Er usikker på dette, men tror det er 5 eller 7 år rustgaranti på disse, og i begge tilfeller har vel toget gått for din del... :(

Noen som kan bekrefte dette med garantitiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye passat har hvertfall 10 års garanti mot rust

 

10 år gjelder vel ved gjennomrusting, dvs hull.

 

Kjent problem er det iallefall, broren min kjøpte nylig (tre uker siden) en 2001 Passat sedan hos VW-forhandleren her i byen, og under prøvekjøring (før kjøpet) oppdaget jeg rust rundt skiltlysene. Da han påpekte dette under forhandlinger med selgeren, så tok de flere bilder av rusten, for å sende dette til vurdering, enten hos Møller eller VW (vet ikke helt hvem som tar avgjørelsen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en 98mod som vi tok på garanti nå i sommer så det skal gå bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette kun STV? kjøpte en sedan 98, men tenkte aldri tanken å titte godt etter rust på en så ny bil.

Skal ikke hente den før uti uka, så viss jeg må være obs på noe rust, så si i fra (:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg nevnte over, så skjer dette på sedan også. Broren min fikk føre at det var kjent problem på sedan også, hans er en 2001.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, gikk litt kjapt i lesinga.. jeg får kikke over den før jeg betaler den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan e dette på import biler?? vi har dette på vår og....: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustgaranti på Passat 3B er 10 eller 11 år. Det som har vært problem på en del biler er ikke pr. definisjon rust , men sinkslepp. D.v.s at galvaniseringen slipper stålet. På dette er det derimot ikke 10-11 års garanti. Hvor lang tid det er garanti mot dette er jeg ikke sikker på men kan tenke meg 3-5 år. I slike saker er det Møller(importør) som avgjør om det dekkes eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som hadde en passat 1,9 stv. Han oppdaget rustbobler nede ved bakrute hjørnene. Han tok kontakt med forhandleren som hadde solgt bilen ny (nei, ikke der han hadde kjøpt den..) og fikk lakket bakluken opp på garanti. De sa visst noe sånn som at det var et vanlig problem som skyldes galvanisk korrosjon pga overslag fra varmetrådene i bakruta...

 

Da jeg prøvekjørte min passat, oppdaget jeg også rust på bakluken. Dette ble fikset og lakket før jeg kjøpte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naboen har en 2004 Passat, de fikk nylig oppigjennlakkert bakluka (på garanti) pga dette... litt skremmende at så ny bil får slike problem synes jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.