Forberedelse til salt helve...

Anbefalte innlegg

Salt er noe dritt, til tider veldi vanskelig å få bort...så bra vedlikehold har jeg hatt mye ijen for...

Har prøvd Swissol sine produkter(entery collection m/ concorso voks)

Ble godt fornøyd med resultatet...lett og holde ren etterpå:)

Andre som har prøvd det samme??

http://www.swissol.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel etterhvert bytte ut salt med "sirup". Har vært prøvd i noen andre land og det har vist seg å fungere veldig bra.

Er iallefall viktig å vaske bilen av og til når den blir kjørt på salt.

Men det blir lett problemer for folk som ikkje har noen plass å tørke bilen etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel etterhvert bytte ut salt med "sirup". Har vært prøvd i noen andre land og det har vist seg å fungere veldig bra.

Er iallefall viktig å vaske bilen av og til når den blir kjørt på salt.

Men det blir lett problemer for folk som ikkje har noen plass å tørke bilen etterpå.

Bor litt utpå landet kan du si...så her er det ingen vaskemaskiner, bare vaskehaller til selvvask, altså go plass til tørk....synd det ikke er flere av de rundt om...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil gjøre en antirust behandling av bilen selv, så er det aller viktigste å rengjøre godt før midlene påføres. Jeg gjorde det nylig på min nesten rustfrie 80.

Jeg jekket opp bilen, tok av hjulet, og spylte grundig med høyttrykkspyleren. Jeg brukte ca 10 minutter på hver skjerm, og spylte av 20 år med gammel dritt og understellsmasse, som nå var helt hard. Når jeg var ferdig var det bare bilens lakk å se i alle skjermene.

Deretter er det viktig at det er helt tørt, så er det bare å spraye på rikelig med understellsmasse. Bodycoating ble lagt på kanalene, bak bakhjulene (ikke heldekkende støtfanger, og på skjermkantene bak. Hulromspray ble brukt inne i alle 4 dørene, og i forskjermene, over plastinnerskjermene. Med en ny slik behandling har du beskyttet bilen godt.

Utvendig er det rett og slett en god polering, gjerne med hardvoks på toppen, som er det beste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.