Ettermontere cruisekontroll Passat 99

Anbefalte innlegg

Noen som vet om dette holder for å få cruisekontroll på bilen ? : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Golf-Bora-Jetta-Passat-Beetle-Sharan-Cruise-Control_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33595QQihZ018QQitemZ280055030475

Kjøpte denne egentlig til min andre passat 1.8T, men tror jeg må ha ganske mye mer enn bare "hendelen". Bilen den skal evt. brukes på er en 1999-mod Passat 1,9 tdi 4x4 med manuell kasse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja,dette er det kittet jeg monterte på svigers sin passat 2000 1.9tdi pd.Jævla knot helvete å montere......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det gikk uten å kjøpe andre deler ? Lyst på jobben ? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer til å koste deg......:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er på bildet er nok.

 

Skaff så et koblingsskjema over tilsvarende bil MED cruise og koble ledningene slik som vist der. Ledningene strekkes fra hendel ut til e-boks ( plastboksen for motorstyreenhet ) ute ved viskermekanismen. Inne i boksen sitter ei hvit kontakt hvor du finner igjen fargene/ledningene på koblingsskjemaet. Skjøt ledningene fra hendelen inn på disse. Tilpass motorstyreenheten med diagnoseapparat...ferdig.

 

Login koden for programmering av styreenhet er 11463.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende kunnskap på dette forumet!!!! Mange takk :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske mye mer knot å kople opp enn det.Du må ut med motorstyreenhet,kassa til motorstyreenheten,Deksel under rattet,Sikringsboks,Releboks-Ut med en stikker rekke langt i helvete der og kople ledninger.Litt verre en brukermanualen sier.......Men er det noe du lurer på så er det bare til å spørre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske mye mer knot å kople opp enn det.Du må ut med motorstyreenhet,kassa til motorstyreenheten,Deksel under rattet,Sikringsboks,Releboks-Ut med en stikker rekke langt i helvete der og kople ledninger.Litt verre en brukermanualen sier.......Men er det noe du lurer på så er det bare til å spørre.

 

Hvorfor det? Gjør det ikke så vanskelig på jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som sitter på cd eller lignende med diverse koblingsskjema osv til VW ? eller noen sm har en "walkthrough" hvordan dette gjøres ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som sitter på cd eller lignende med diverse koblingsskjema osv til VW ? eller noen sm har en "walkthrough" hvordan dette gjøres ?

 

Er ca. en par timers jobb hvis alt går knirkefritt, og du må ha av en del deksler og slik hvis du vil gjøre det ordentlig med terminering av kontakter osv.

Hadde en walkthrough på det en gang i tiden, skal se om jeg finner den igjen.

 

En ting er også å gå for den nyere varianten av cruisearm (1j0end_.jpg), som såvidt jeg husker skal være fult brukbare om hverandre, men som er litt enklere å betjene etter min mening.

 

Et par bilder for å sammenlikne: (der den øverste er den 1J0 armen)

1j0end_.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bruksanvisning og alt annet hjemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ca. en par timers jobb hvis alt går knirkefritt, og du må ha av en del deksler og slik hvis du vil gjøre det ordentlig med terminering av kontakter osv.

Hadde en walkthrough på det en gang i tiden, skal se om jeg finner den igjen.

 

En ting er også å gå for den nyere varianten av cruisearm (1j0end_.jpg), som såvidt jeg husker skal være fult brukbare om hverandre, men som er litt enklere å betjene etter min mening.

 

Et par bilder for å sammenlikne: (der den øverste er den 1J0 armen)

 

Hadde vært genialt om du hadde funnet "walkthroughen"... har "skrudd endel" boble osv, men ikke på bil med såpass mye elektronikk... greit å ikke finne opp kruttet på nytt med bilen som trengs hver morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bruksanvisning og alt annet hjemme.

 

Er det mulig å få en kopi av dette ? evt hva skal du ha for det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ta kopi av det og fakse det til deg hvis du har faks tilgjengelig,kan gjøre det til helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært genialt om du hadde funnet "walkthroughen"... har "skrudd endel" boble osv, men ikke på bil med såpass mye elektronikk... greit å ikke finne opp kruttet på nytt med bilen som trengs hver morgen...

 

 

He he, ja det er alltid greit å ha noe å kikke etter når det er første gangen man gjør det. Hvis jeg ikke husker riv riskende feil så trenger du et ledningsnett som går via sikring 5 og 10'er kontakthuset i motorrummet, men også noen ledninger til ECU'en. Skal saumfare hiddenen når jeg kommer hjem jeg, se hva jeg finner igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he, ja det er alltid greit å ha noe å kikke etter når det er første gangen man gjør det. Hvis jeg ikke husker riv riskende feil så trenger du et ledningsnett som går via sikring 5 og 10'er kontakthuset i motorrummet, men også noen ledninger til ECU'en. Skal saumfare hiddenen når jeg kommer hjem jeg, se hva jeg finner igjen :)

 

Mange takk!!!

 

Flotters!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.