Montere ny lysbryter i coupè 89, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei,

har akkurat fått alle bryterene på rattet fra en S2. Denne har den runde typen og de jeg har fra før av var den gammle firkanta typen.

Pluggene var litt forskjellige og det jeg trenger hjelp til er vel da å finne ut hvor vær enkelt ledning skal på den nye bryteren. Har også kjørecomputer som jeg hadde tenkt å få til å funke med disse hendlene.

 

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har akkurat gjort dette!

 

Jeg trenger svar på ett par spørsmål for å hjelpe deg;

 

1. Har du kontakstykkene til de nye bryterne og kjørecomputer? (Nyere ledningsnett?)

2. Hvilken modell er bilen din og hvilken modell er bryterne fra?

3. Er det 3 eller 4 armer på de nye bryterne (har dem warning blinker på venstre siden?)

 

Mvh Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det iorden hos deg tilslutt, Emil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hehe. Lysproblemene skyldes dårlig jording og irr. Og vinduspussersikringa som røyk var rett og slett vinduspussermotoren som sto å slura og sikringa brant. Defekt vinduspussemotor.

 

Naturlige årsaker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, kjempe greier!

 

1. Har ikke dette, må få tak i det asap. Blir litt jalla løsning først for å se at det funker, bilen er ikke i bruk enda så det gjør ikke noe.

2: Bilen min er samme modell som din, 89 q20v.

bryteren er jeg ikke sikker på hva modell er, men den kommer fra B4. Den har knapper til kjørecomputer.

3. 4 armer på min ja!

 

 

Hei, jeg har akkurat gjort dette!

 

Jeg trenger svar på ett par spørsmål for å hjelpe deg;

 

1. Har du kontakstykkene til de nye bryterne og kjørecomputer? (Nyere ledningsnett?)

2. Hvilken modell er bilen din og hvilken modell er bryterne fra?

3. Er det 3 eller 4 armer på de nye bryterne (har dem warning blinker på venstre siden?)

 

Mvh Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK.

 

Kjørecomputeren er simpel; Ledning som går fra bakpå instrumentet (svart) ned til bryteren på høyre siden, en ledning som går derifra igjen som skal kobles med den ledning som ligger klar under sikringsboksen. Denne kontakten har bare 1 stikk og er GUL. (Info fra MPI ECU) Den store rød med 4 stikk (T4) skal bare festes (ikke tilkobles)

 

Når det gjelder bryterne tok jeg å klippet ut kontaktstykkene fra ett ledningsnett som var nyere, klippet av de gamle kontaktstykkene og lodda farge på farge. Husk å dobbeltsjekk at alle tallene stemmer overens, skriv opp fasit før du klipper av det gamle stikket. Det kan være forskjeller. Og husk å være ekstra nøye da all strøm til lys går igjennom her. Disse er oppgradert fra de gamle firkanta typene som bare har en Konstantpluss (30)

 

Du var meget heldig som skaffet brytere som hadde 4 armer, jeg fikk først tak i noen som var nyere og den har warningen i midtkonsollen ved resten av bryterne, så jeg måtte skaffe nye, men nå har det ordna seg (Det er ett helvete og dele warningen fra resten og trekke til midtkonsoll)

 

Lykke til og si ifra hvis det er noe.

 

Mvh Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.