Anbefalte innlegg

Hei, noen som har drevet mye med el nett på s2..???

får ikke strøm frem til bryterne som styrer tåkelys, varme i seter og de bryterne ved vifta der, får heller ikke strøm frem til de 3 ekstra instrumentene eller speedo og turteller.... Har noe koblingsskjemaer over det, men er ikke noe kløpper på det...

 

Noen som har neon tips om hvor man kan begynne og feilsøke...???

 

Takknemlig for alle svar....

 

Mvh Christoffer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling..?

Hvis jeg tar en med konstant strøm og setter på en lednings som er blå og svart som går til bryterne, så funker alt, så da er det vel den som ikke får strøm da....??? Er det dumt og bare finne en med strøm og koble innpå...???:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper at feilsøkingen er enkel. Sjekk tenningslåsbryteren. Høres nemlig ut som den har blitt defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart og blå ledning kommer fra tenningsbryter via releplate, eller et koblingspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha det inn med tskje jeg, er helt blank når det gjelder dette....

Så den blå/svart ledningen kommer i fra tenningbrytern..???

Bare og se om jeg har strøm inn på tenningsbrytern der den ledningen går inn da...???:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøm ut fra tenningsbryteren;) Den som kommer fra tenningsbryteren er sannsynligvis svart, den skal stå i det kammeret som er merket 15.

Når tenninga er på skal du ha spenning på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er viktig å vite forskjell på polene 15 og X. 15 gir strøm til tenningsanlegg, bensinpumpe etc og gir strøm både når tenning står på, og i startposisjonen. X gir strøm til hovedlys, viskere, varmevifte etc og gir kun strøm i på-stillingen, men kuttes i startposisjonen, for da skal starteren få så mye strøm som mulig. 30 er strøm fra batteriet og inn på tenningsbryteren.

 

Nummerne er DIN-standard. 30 betyr batteri pluss, 15 betyr "Tenning på" og X er til ekstra utstyr som skal ha strøm med tenning på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker...:tilber:

Da skal jeg prøve meg med voltmetret etterpå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :

Nå virker alt bortsett i fra speedometer......

Flere lure tips...????:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ofte giveren i kassa som er gåen. Står på venstre side der drivakselen er skrudd. Kan måles ved å rotere venstre hjul mA (milli Ampere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan måler jeg det da...???

er det en lett måte og sjekke om det er elektronikken det er noe galt med...*???? er noe humbug hele det el nettet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.