Bytte hjullager Passat 3B 99mod?

Anbefalte innlegg

er det mykkje arbeid og skifte hjulager forran på Passat 99 mod, fwd?

trengst det spessial utstyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er samme som bak på Quattro, og er ikke så ikke, men litt er det nå...

Må ha av fjærbeinet, vær forberedt på at boltene både oppe og nede må byttes. Og tipper abs-sensoren sitter fast, så ta av kontakta i andre enden, og la den sitte på fjærbeinet.

Jeg brukte 5 tonns presse fra Biltema. Den er igrunn helt på grensen, måtte banke på fjærbeinet for at lageret skulle løsne, men gikk greitt for meg.

Når du skal presse inn det nye lageret, IKKE press på indre delen av det nye lageret, det har jeg erfaringslæring på. Er 75 mm lageret, så om en har ei hylse som passer, bruk den. Kan også være kjekt med en avdrager for å få av indre delen av gamle lageret fra drivakselen.

Lurt å bytte mansjett samtidig da, tar 30 min ekstra. Kjøp den originalt, så følger det med nytt fett, og ikke minst, låseringen og skiver som holder drivknuten på plass. Det siste følger bare med originalt, og får det ikke løst.

betalte ca 1050 for både lager og mansjett på møller.

Trenger nok også 17 eller 15 unbraco til senterbolt på drivaksel også, pluss momentnøkkel, 115 nm tror jeg, pluss 90 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som beskrevet ovenfor. Bolten i senter av navet er enten 17mm umbraco eller 27mm vanlig sekskant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye bolten er umbraco, den gamle var sekskant ja..men bare å ta av senterdekselet å se det.

 

Og en ting til, begynn å spraye rustløser nå på alle bolter som skal skrues opp, så det får trukket godt inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.