#1 Skrevet Desember 2, 2006 er det mykkje arbeid og skifte hjulager forran på Passat 99 mod, fwd? trengst det spessial utstyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2006 Tror det er samme som bak på Quattro, og er ikke så ikke, men litt er det nå... Må ha av fjærbeinet, vær forberedt på at boltene både oppe og nede må byttes. Og tipper abs-sensoren sitter fast, så ta av kontakta i andre enden, og la den sitte på fjærbeinet. Jeg brukte 5 tonns presse fra Biltema. Den er igrunn helt på grensen, måtte banke på fjærbeinet for at lageret skulle løsne, men gikk greitt for meg. Når du skal presse inn det nye lageret, IKKE press på indre delen av det nye lageret, det har jeg erfaringslæring på. Er 75 mm lageret, så om en har ei hylse som passer, bruk den. Kan også være kjekt med en avdrager for å få av indre delen av gamle lageret fra drivakselen. Lurt å bytte mansjett samtidig da, tar 30 min ekstra. Kjøp den originalt, så følger det med nytt fett, og ikke minst, låseringen og skiver som holder drivknuten på plass. Det siste følger bare med originalt, og får det ikke løst. betalte ca 1050 for både lager og mansjett på møller. Trenger nok også 17 eller 15 unbraco til senterbolt på drivaksel også, pluss momentnøkkel, 115 nm tror jeg, pluss 90 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2006 Som beskrevet ovenfor. Bolten i senter av navet er enten 17mm umbraco eller 27mm vanlig sekskant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2006 Nye bolten er umbraco, den gamle var sekskant ja..men bare å ta av senterdekselet å se det. Og en ting til, begynn å spraye rustløser nå på alle bolter som skal skrues opp, så det får trukket godt inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...