Anbefalte innlegg

Hvordan lufter jeg clutchen på min 86 mod Audi 100 QT med 3B motor og 5 trinns girkasse (hydraulisk). Noen som har noen bilder og instruksjoner? Har ikke en "mekke guide" for bilen enda.

Takk for hjelpen,

Vilhelm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftenippelen står på cylinderen på girkassen. Lufter på samme måte som bremser...

Har hatt problemer med å få ut luft på noen, da har jeg måttet bruke trykkluft på veske beholderen (Da er det en fordel med slangeklemmer her og der, slik at du unngår at tilførsel slange til cylinderen hopper av :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftenippelen står på cylinderen på girkassen. Lufter på samme måte som bremser...

Har hatt problemer med å få ut luft på noen, da har jeg måttet bruke trykkluft på veske beholderen (Da er det en fordel med slangeklemmer her og der, slik at du unngår at tilførsel slange til cylinderen hopper av :-)

Takk for det. Hvor er cylinderen på girkassa? På siden/toppen eller bunden av girkassa? Hvordan ser den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftenippelen er litt vanskelig å komme til, men du kommer til ovenfra ganske greit, så slipper du å bade i bremseveske. Kjøp et par liter bremseveske og fyll etter imens noen pumper. prosedyre for å lufte er som følger. trykk inn cluch og hold, løsne på nippel, feste nippel, ut med pedalen. inn med pedalen, løsne nippel, feste nippel, ut med pedalen. Det er viktig å feste nippelen før du tar ut pedalen igjen for å unngå at den suger luft nedenfra. Å få ut all lufta tar ca 20 minutter med slik prosedyre som jeg skriver. Det hjelper ikke noe å pumpe flere ganger per åpning av nippelen, en gang er nok per gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftenippelen er litt vanskelig å komme til, men du kommer til ovenfra ganske greit, så slipper du å bade i bremseveske. Kjøp et par liter bremseveske og fyll etter imens noen pumper. prosedyre for å lufte er som følger. trykk inn cluch og hold, løsne på nippel, feste nippel, ut med pedalen. inn med pedalen, løsne nippel, feste nippel, ut med pedalen. Det er viktig å feste nippelen før du tar ut pedalen igjen for å unngå at den suger luft nedenfra. Å få ut all lufta tar ca 20 minutter med slik prosedyre som jeg skriver. Det hjelper ikke noe å pumpe flere ganger per åpning av nippelen, en gang er nok per gang.

takk, ovenfra? Har satt bilen på bukker jeg. Hvordan skal man komme til girkassen ovenfra egentlig? Den er jo under selve bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufte nippele sitter rett under/bak tannstanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufte nippele sitter rett under/bak tannstanga.

k, takk for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er vanskelig å få lufta kan du sette nippelen i en litt "forsiktig"åpnet stilling å la vesken sige gjennom med naturlig fall.Pass bare på at det ikke blir tomt i beholder.lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smøre gris på gjengene til luftenippel, og i stede for å åpne/lukke selve nippelen kan en bruke fingertupp som ventil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen folkens :) Skal gi en liten update når vi har gjort det. Se om clutchen blir noe bedre (krysse fingerne).

*edit*

Fikset det. Tusen takk for hjelpen. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.