Slitasjevarsler bremsebelegg S4 (C4)

Anbefalte innlegg

Har lest litt på forumet her, og det virker som et kjent problem med slitasjevarslerne på disse! (O) - Gult Symbol!

 

Feilen kommer periodisk, men er veldig irriterende : bh :

 

Er det noen stalltips der ute på å feilsøke her, eller er det enklest å bare koble ut disse?

Blir denne kretsen jordet eller brutt når den varsler? : klø :

 

Alle tips mottas med takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kretsen blir brutt hvis jeg ikke husker helt feil. Enklest å bare sammenføye de to ledningene som går inn på klossene. Du ser da selv når klossene er klare for utskiftning:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kretsen blir brutt hvis jeg ikke husker helt feil. Enklest å bare sammenføye de to ledningene som går inn på klossene. Du ser da selv når klossene er klare for utskiftning:)

 

Jepp. Det ligger en liten kobberplate på klossen som begge ledningene er koblet til. Når klossene slites, til slitasjepunktet. Slites det et brudd i denne kobberplaten og det oppstår brudd i kretsen. Da blir det meldt om slitte klosser. Skal du koble vekk disse, er det bare og ordne seg med kabelsko og litt kabel (PN). Men trekker du kablene ut fra hjulbrønen. Husk og få på noe varmeskjold på kabelen på høyre siden (ved turbo manifold). Smelter ledningene (Som skjedde til meg) blir det krøll igjen.

 

Lykke til : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan jorde pinnen i instrumentpanelet som gir dette tegnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gå for å jorde pinnen hvis du skal koble ut. Er ofte brudd på ledningen ned til klossen der den henger fast i fjærbeinet før den går inn i motorrommet. Kretsen starter ved venstre fotbrønn, går til v kloss, så over til h kloss, og så til instrumentpanelet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding!

Ser ingen grunn til å ha de varslerne, da man titter over skiver og klosser når man bytter dekk to ganger i året!!!

 

Hvilke pinne er dette på instrumentet? : klø :

Det er jo fort gjort og plukke ut dette, men har ikke noe koblingsskjema!

 

Er det noen som har Bilde / Tegning, eller en forklaring, så mottas dette med takk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen der ute som har koblingsskjema eller bilde / forklaring på dette??: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje skjema desverre, men eg ville ikkje lagt nokon lask. Jorder du feil pinne er det stor kjangs for at du brenner eit eller anna kretsløp. Det er mest sannsynlig kabelen som er gåen, så begynn der. Om du fixer eller kobler ut sensoren er eit fett.

 

Eg klipte av ledninga som går ut til sensoren inne i motorrommet. Deretter bytta eg ledninga derifra og ut til sensoren, og kobla til igjen med en sukkerbit.

 

Om du ikkje vil ha sensorane, så er det berre å koble sammen ledarane i stadenfor å skjøte. Dette gjer du på 10minutter, og så slipper du å vere redd for å ta feil pinne bak på instrument-panelet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.