Mitt livs sjokk.... Passat 1,9tdi stv PANG.. bakrute

Anbefalte innlegg

Fekk mitt livssjokk i dag..... Sette meg inn i bilen i kveld og skulle en tur med bilen.... i det eg let atte døra på sjåførsida.... let den igjen som vanlg...

PANG sa det og bakruta ver i 100000 knas...

Hva har skjedd???? fleire som har vert bort i dette???

Bilen er 99mod og gått 170 000km.

Bakluka vart skifta for 1 årsiden på garanti for rust... men den gammle ruta vart sett i at.

Hva burde eg gjøre??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dett er sånn som kan skje, om det er for store spenninger i ruta. Disse rutene blir limt på, og om den da står litt i klem, kan dette bli mer og mer spenninger som tiden går, helt til ruta ikke orker mer, og gir etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedd med meg en gang og det.

Fikk forklaring at det var produsjonsfeil på den orginale ruta.

Var vist den ene varmetråden som blei kortslutta i vindusviskeren.

Hadde litt flaks i uflaksen den dagen jeg siden jeg klarte og ta frontruta og da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan g kreve ny rute fra Møller???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde for eldste broren min oså, som har en 96 Passat stv. Der gikk den ene bakerste sideruten i tusen knas akkurat i det datteren hans lukket bakdøren. Han tok det bare på forsikringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er grunnen til at ruta ryker, er at hullet til viskeren bak, er for nærme nederste varmetråd, som gjør at den sprekker i mellom, og når været forandrer seg vil ruta kunne ekspoldere. har hørt om flere tilfeller av dette på 97-99 modeller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spm. er jo om eg kan kreve ny rute fra Møller....

Luka vart skifta for 1 år siden på garanti for rust.... da vart den gammle ruta sett inn i den nye luka....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bare å spørre forhandler det....du kan vel ikke kreve ny, men forklar saken og hør hva dem sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min kjære far kastet en stein gjennom bakruta på A3'en min for en tid tilbake. Det ble bare et lite hull, ingen sprekker eller noe. Når jeg satte meg inn i bilen å lukka igjen døra smalt det godt der bak.

Står ikke parkert nært en vei?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ikkje nert noe veg. Men siden det har vert feil på dei orginale ruten.. noe som Møller veit burde dei jo skiftet ruta når nei skifta luka pga rust. Luka vart skifta pga svakhet på desse, og så viser det seg at ruta oxo er en svakhet på desse bilane... ja da ville eg no tru at dei skulle skifta ruta oxo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.