#1 Skrevet Desember 2, 2006 Har nå sjekket det meste av ting som kan gjøre at motoren skal starte. Fikk lest ut feilkoder å, den feilkoden som var lagret, å det var memory til hjernen. Det vil si at hjernen mister informasjonen den har lagret sånn som motorposisjon osv. Hva kan feilen være? Fattig chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2006 Har nå sjekket det meste av ting som kan gjøre at motoren skal starte.Fikk lest ut feilkoder å, den feilkoden som var lagret, å det var memory til hjernen. Det vil si at hjernen mister informasjonen den har lagret sånn som motorposisjon osv. Hva kan feilen være? Fattig chip? bensinpumpa kan være årsaken om du ikke har noe annen feilkode en memory error .. det har jeg og på min.. alle med uorginal chip får den memory error feilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2006 Har nå sjekket det meste av ting som kan gjøre at motoren skal starte.Fikk lest ut feilkoder å, den feilkoden som var lagret, å det var memory til hjernen. Det vil si at hjernen mister informasjonen den har lagret sånn som motorposisjon osv. Hva kan feilen være? Fattig chip? Starter den ikke i det hele tatt, eller må den kynnes en stund før den kommer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2006 ok bensinpumpen er byttet får 2 uker siden, jeg får ingen andre feilkoder. Jeg må kynne den veldig lenge ca 1-2 min får at den skal starte. Er det noen her som har noen tips? Dysene lekker heller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2006 Sjekk sikring over ecu. 15 amp tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2006 hvis den er røket vil vel ikke motoren starte? Orker ikke gå opp til bilen å sjekke hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2006 kan tenke me registret kansje kan vare litt på vil spor ?? knekt kile på kam lr nede på veiv ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2006 men når bilen starter så går den som den skal... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2006 ok bensinpumpen er byttet får 2 uker siden, jeg får ingen andre feilkoder.Jeg må kynne den veldig lenge ca 1-2 min får at den skal starte. Er det noen her som har noen tips? Dysene lekker heller ikke.. om du har drit i tanken ryker den fort igjenn.. men men.. er ert rele og som skal slå inn.. går pumpa når dy drar på starteren.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 3, 2006 ja den går da men ikke når man setter bare på tenningen men det skal den vel ikke på disse bilene eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 3, 2006 jaja , ha no villa kontrolert registret i da for sikker hets skyld før det ryker .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 3, 2006 hehe ja skal bytte reg reim må bare gidde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 3, 2006 ja den går da men ikke når man setter bare på tenningen men det skal den vel ikke på disse bilene eller? det stemmer da kan du jo løsne dysene og se om den får bensin.. helt frem.. drar opp hele saken med dyser og alt. smat sjekke at det er gnist. tilstede.. men men. jeg slet med startproblemer ei stund.. hadde defekt eller feilende halgiver men det får man jo feilmelding på i styreenheten.. kan jo være at det er satt inn feil pumpe og det tar litt tid før den greier og bygge opp nok bensintrykk.. eller at det er no feil med tilbakeslags ventilen.. slik at bensina renner ned i tanken etter endt kjøring.. jeg prøvde hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 3, 2006 nå starter ikke dritten i det hele tatt, å er så lei, det var møller som bytta pumpen. Så pumpen å alt er vel riktig. Får feil på g28 men den blir jo borte når motoren er i gang. Blir nok kolektiv til jobb i morra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 3, 2006 nå starter ikke dritten i det hele tatt, å er så lei, det var møller som bytta pumpen.Så pumpen å alt er vel riktig. Får feil på g28 men den blir jo borte når motoren er i gang. Blir nok kolektiv til jobb i morra en lett måte og sjekke om det er bensintrykk.. løsne lit på tilkoblingen til bensinfiltret sprutrt det bensin ut så er det ikke bensinproblemer tar deg 5 min og sjekke kjør den litt på starteren før du løsner.. som sakt selv en ny pumpe kan dø om det er drit i tanken.. jeg har personlig erfart det.. og det begynte med at bilen var tungstartet for til slutt ikke starte i det hele.. men du har et rele og som kan ta kvelden.. husker ikke hva det het. men det er det sikkert noen andre på forumet som husker.. tror det er en tråd eller 2 på forumet angående def bensinpumpe rele.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 3, 2006 pumpa går som bare det og bensin får den, men det må være et eller annet som den ikke setter feilkoder på. Pluggene er helt nye bensin får den, coilene ser bra ut... Da kan det bare være et par ting igjen å det er gnist. Hjernen kan jo begynne å kvelde eller chippen.... Forgasser turbo neste haha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 3, 2006 pumpa går som bare det og bensin får den, men det må være et eller annet som den ikke setter feilkoder på.Pluggene er helt nye bensin får den, coilene ser bra ut... Da kan det bare være et par ting igjen å det er gnist. Hjernen kan jo begynne å kvelde eller chippen.... Forgasser turbo neste haha dorlig lodding kansje på sokklene.. chipen tar nok ikke kveld helt uten vidre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 3, 2006 mm hvor sitter hjernen på disse bilene? Og relet får ecu og bensinpumpa?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 3, 2006 mm hvor sitter hjernen på disse bilene? Og relet får ecu og bensinpumpa?? hjernen finner du under et deksel under gulvmatta i forkant på pasasjersiden er den chippa er teppe kutta opp vist ikke må du fremm med kniv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 4, 2006 hjernen finner du under et deksel under gulvmatta i forkant på pasasjersidener den chippa er teppe kutta opp vist ikke må du fremm med kniv.. releet heter 372 eller 208 i følge etka har det delenr 4D0 951 253 sitter som rele nr 6 desse relene finner du under dekslet på sjoførsiden under rattet.. om jeg tar feil får noen rette på meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 5, 2006 mene vil ikke det umulig å starte da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 5, 2006 Hvor lenge siden er det du bytta bensinfilter da? Har du prøvd å kikka på pluggene etter du ha kjinna litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 5, 2006 Nja bensinfiltere trengs kanskje å byttes ut, men skjønner ikke hva det skal ha med at motoren er tung startet, litt bedre forklaring å jeg skjønne hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 5, 2006 Nja.. tenkte bare at hvis det begynner å bli tett, så kan pumpa ha vanskelig for å pumpe opp nok trykk. Selv om du ser at det kommer bensin ut av den, så er det ikke sikkert trykket er høyt nok. Men det er bare en teori.. Siden den bare har blitt værre og værre så virker det nesten som det er en mekanisk del som er ødelagt. Symptomene dine er forresten akkurat like som når tenningsbryteren begynner å bli ødelagt på eldre vw'er.. Men jeg vet ikke nok om Audi til å vite om disse har samme problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 5, 2006 Ble kvitt rykking og fjusking på bilen min ved å skifte filter, rant svart gugge ut av gamle filteret: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...