Hvordan fjerne automatiske kjørelys på 2001 A3?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som topic'en sier, skulle gjerne blitt kvitt de automatiske kjørelysene. Er vel ikke mulig å kode på denne bilen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har gjort noe tilsvarende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe kritikk, men hvorfor i all verden vil du det...? For min del er det bare positivt at det er automatiske kjørelys (ikke standard på importbil...), så slipper jeg å slå over bryteren for å sette dem på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe kritikk, men hvorfor i all verden vil du det...? For min del er det bare positivt at det er automatiske kjørelys (ikke standard på importbil...), så slipper jeg å slå over bryteren for å sette dem på...

 

Vi er vel litt OT begge to, men noen ganger kan det være litt greit å stå på tomgang uten å ha lysa på.. ;) Syntes hvertfall det er en fordel med import-Golfen min :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Sex-nær-vei-uten-at-noen-ser-deg-lys? Hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe kritikk, men hvorfor i all verden vil du det...? For min del er det bare positivt at det er automatiske kjørelys (ikke standard på importbil...), så slipper jeg å slå over bryteren for å sette dem på...

 

Er bare vant med det fra tidligere, at skal lysene på - så må de slås på. I tillegg til at det sliter unødvendig på ballastene til xenonlyktene.

 

 

[QOUTE=Fredrik Moen] Vi er vel litt OT begge to, men noen ganger kan det være litt greit å stå på tomgang uten å ha lysa på.. Syntes hvertfall det er en fordel med import-Golfen min [/QOUTE]

 

Enig i dette, både til det ene og det andre holdt jeg på si : ja :

 

 

Skjønner jo at dere spør, pleier vamligvis å være omvendt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som enkelte andre så tenkte jeg: Hvorfor fjerne automatisk kjørelys : klø :

 

Men, så kom forklaringene; Kunne stå på tomgang uten lys og ekstra belastning på balasten til Xenonlampene.

 

Har du vurdert å kolpe om slik at du bruker tåkelysa(grøftelysa) som kjørelys.

Regner med at du ikke har xenon i dem også?

 

Bare ment som et forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som enkelte andre så tenkte jeg: Hvorfor fjerne automatisk kjørelys : klø :

 

Men, så kom forklaringene; Kunne stå på tomgang uten lys og ekstra belastning på balasten til Xenonlampene.

 

Har du vurdert å kolpe om slik at du bruker tåkelysa(grøftelysa) som kjørelys.

Regner med at du ikke har xenon i dem også?

 

Bare ment som et forslag.

 

Heh, jeg er vel antageligvis den ene av millioner som ikke har grøfteløs på bilen min da. Har egentlig vurdert å koble det opp med et sett av originaldeler som tilbys på enkelte nettbutikker, men enn så lenge så får jeg klare meg uten grøftelysa.

 

Jeg tviler på at denne bilen har CANBUS overføring og sånn programmerbare lys som f.eks nyere A4 har.

Tror nok det er hardwaremod som må til om jeg skal få vekk automatiske kjørelys, så vi får nå bare se hva det blir til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe kritikk, men hvorfor i all verden vil du det...? For min del er det bare positivt at det er automatiske kjørelys (ikke standard på importbil...), så slipper jeg å slå over bryteren for å sette dem på...

 

måtte ut med 1600,- for å få ordnet automatisk kjørelys etter bilen ble kjørt hjem fra köln

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte ut med 1600,- for å få ordnet automatisk kjørelys etter bilen ble kjørt hjem fra köln

Det koster, ja... På A6-en tror jeg faktisk det er gjort en "hurtigombygging", for fjernlysene virker på første trinnet på bryteren. Dette er da vel ikke normalt...?

Til trådstarter: sorry OT, men det virket som en fin tråd å stille slike spørsmål:) Si fra hvis det skal fjernes.: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare skru på parklysene når du er parkert med motoren på tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å koble dem over egen bryter?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare skru på parklysene når du er parkert med motoren på tomgang?

 

Det lurte jeg også på. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lurte jeg også på. :confused:

 

 

Det er mange muligheter, men det er nå ikke det jeg er ute etter.

 

Litt flåsete sagt, hvorfor ikke bare kjøpe passat, når du egentlig vil ha golf : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde en kjapt søk, men ble dessverre ikke mye klokere vedrørende koding for å diable automatiske kjørelys på bilen din. :(

 

Sitter ikke på min egen PC, så jeg får ikke sjekket familialbumet om din hovedlysbryter er lik de flesta andre VAG.

Om den er det (noe jeg tror), så skal det være en pinne på bryteren som heter TFL (Tag Fahr Licht = kjørelys) sett en bit elektrotape over denne og vips er automatiske kjørelys koplet bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde en kjapt søk, men ble dessverre ikke mye klokere vedrørende koding for å diable automatiske kjørelys på bilen din. :(

 

Sitter ikke på min egen PC, så jeg får ikke sjekket familialbumet om din hovedlysbryter er lik de flesta andre VAG.

Om den er det (noe jeg tror), så skal det være en pinne på bryteren som heter TFL (Tag Fahr Licht = kjørelys) sett en bit elektrotape over denne og vips er automatiske kjørelys koplet bort.

 

 

Åh.. hadde du fått verifisert det så hadde jeg vært evig takknemlig.

Skal sjekke bilen når jeg kommer hjem igjen, men hvsi du kommer på noe i mellomtiden så si gjerne i fra.

Takk : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.