Anbefalte innlegg

Lukter litt på nytt prosjekt om dagen.. Hvordan er det å senke denne? (lovlig) : rolleyes

 

Ser KW leverer senkesett som senker 35-65 bak og 50-80 foran.

- Er dette nok? Den er jo vanvittig høy originalt. Planlegger 14-15" BBS.

- Hvordan kan den være høydejusterbar bak når det er bladfjær?

 

Her er det man får med KW sitt sett:

caddy-kw-bak.jpg

 

Kom gjerne med tips og erfaringer.. Finnes lite om Caddy 9KV på dette forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde selv et understell fra SAT-Autosport (H&R-gewinde foran) med en lignende løsning bak som den avbildede. Dog ser denne bedre ut ettersom det følger med en god løsning for å montere fjærveisbegrenserne.

 

Høydejusteringa bak består av bakre festebraketter, "shackles", med flere festehull. Dermed har du mulighet til å endre høyden på de bakre festepunktene til fjærpakka bak.

 

Pass på å få med korta dempere bak! De originale er altfor lange når man senker maks av hva understellet gir mulighet til. Jeg kjørte selv med 8X15 ET 20 Revolution ML og det ble helt glimrende høyde bak. Jeg kunne ha senka mer foran, men jeg skrudde ikke lenger ned enn at jeg fremdeles hadde spenn i fjærene. Kjøreegenskapene var halvskumle på denne bilen. Den blir veldig stiv foran, mens den er en god del bløtere bak. Man blir lett frista til å kjøre "flittigere" enn bilen egentlig egner seg til (spesielt om man er vant til Einser med go-kart-egenskaper fra før av), ettersom den gir inntrykk av å være stiv og fast i fisken. Men stort kulere hundebil/verktøyskap skal du leite lenge etter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Skjønner at det er ingen ræserbil jeg vurderer :)

 

Men senkingen bak.. Er det noe man får til uten spesielt verktøy? Den fjæra så temmelig heftig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mest kompliserte med senkinga bak er å få entra bakakselen på de to kilene som låser den i rett posisjon ift. fjærpakka. Om man er to er dette dog latterlig enkelt. Så egentlig kan det vel beskrives som relativt udramatisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt caddyspørsmål utenom senking:

Passer hovedlykter fra Polo 6N / 6NII ?

 

Er rust et stort problem?

 

En ting til: de dørlistene på sidene, er de bare limt på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt caddyspørsmål utenom senking:

Passer hovedlykter fra Polo 6N / 6NII ?

 

Er rust et stort problem?

 

Meg bekjent nei. Funderte selv på å montere 6NF-lamper i sin tid (før In-Pro kom med klarglasslykter til 6N).

 

Rust er et problem på Caddy, og egentlig alle de andre "søsknene" som ble produsert i Spania. På bilen min begynte det å komme rustfarge i skjøten oppå hjulkassene i lasterommet allerede første vinteren (kjøpte bilen ny). Til sammenligning hadde Einseren jeg kjøpte da jeg solgte Caddyen ikke dette. Denne var da 20 år!

 

Steinsprutbeskyttelsen på kanalene løsner for den minste ting, fuktighet kommer til og det ruster som bare rakkern. Bakdørene er også glade i å ruste. Nå som bilene er blitt såvidt gamle ser man det samme nederst på dørene foran også og rett under støtlista. Allerede etter to år begynte lakken på bilen min å vise svakhetstegn. Da først og fremst på kanalene og bakdørene, samt de nevnte hjulkassene bak. Min hadde også vinduer bak og den rusta glad og fornøyd under vinduspakningene.

 

Har også sett Caddyer der store deler av innfestingene til fjærpakka hadde rusta bort i forkant: nei :. Dette i kombinasjon med de superdårlige girkassene (som 801-motorene har; altså 1,4 og 1,6) er grunn god nok til at det aldri mer kommer til å stå noen Caddy 9KV på min gårdsplass igjen.

 

Støtlistene er limt. Disse rustsamlerne er bare å få av, først som sist!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha 1.9Tdi, regner med den er noe bedre mht girkasse..

 

Blir jo å hellakkere den, så får muligheten til å gjøre litt grep mot rust. Tectyl under er sikkert å anbefale. Men jeg vil ikke kjøpe meg noe som ruster bort.. Tenke tenke. Har egentlig ikke lyst til å selge Beetlen.

 

6NF er vel facelift. Men 6N-lykter passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6NF er vel facelift. Men 6N-lykter passer?

 

Ifølge hjemmesida til Krogslund er det samme delenummer på lampene til Polo 6K og 6N. Men for å være helt sikker ville jeg ha sjekka delenummeret hos Møller (eller hørt med noen som har AKTE her/i omgangskretsen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig lyst på BBS RS 15" med litt grom kant.

 

Er det noen som har forslag på oldschool-felger(evt andre) som kan være alternativ til BBS'ene siden de er dyre og vanskelig å finne i rett dim. Replica BBS (Image) var også over budsjettet..

 

DSCF0095.jpg

 

Er også interessert i hvilket innpress(lovlig) man kan ha for å få litt kant på felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge hjemmesida til Krogslund er det samme delenummer på lampene til Polo 6K og 6N. Men for å være helt sikker ville jeg ha sjekka delenummeret hos Møller (eller hørt med noen som har AKTE her/i omgangskretsen).

Polo classic/variant og caddy har samme delenr på lykta... men ikke Polo 6N

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en caddy sdi som jeg bruker som pendle bil. Denne har jeg senket, sånn som vist over og polo senkjefjører foran. Men må få den litt lavere foran fordi den henger litt bakpå nå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en caddy sdi som jeg bruker som pendle bil. Denne har jeg senket, sånn som vist over og polo senkjefjører foran. Men må få den litt lavere foran fordi den henger litt bakpå nå....

 

Brukte du KW sitt senkesett bak? Har du bilder av din, og hvor mye ca er den senket bak? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du KW sitt senkesett bak? Har du bilder av din, og hvor mye ca er den senket bak? :o

Brukte ikke kw sitt nei. skal få tatt et bildet av skjønnheten snart, men har ikke internett hjemme enda, venter på at telenor skel få koblet opp....

 

Kjøpte 4stk orginale plater som ligger der orginalt og lange skruer med muttere jeg og fikk hjelp av en på jobben til å fikse det. blir det samme som kw sitt, men litt billigere og at du ikke har den forhøyningen på den underste plata. Hvis du skjønte det.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger det ikke med ny demper på KW sitt sett?

Gjorde du noe med de fjærene som står inni der en plass?

 

Trur jeg skjønte hva du mente. Har du hatt bilen gjennom PKK i ettertid?

 

Hadde vært knallbra om du kunne tatt bilder av både hvor lav den ble og hvordan du fikset det med bolter osv. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg om 9x16 med ET 15, 25, 30 eller 35 vil passe bak uten spesielle modifikasjoner?

 

7,5 foran og 9 bak : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av bilen senka

 

30rslagVeronikaogDaniel04-2.jpg

30rslagVeronikaogDaniel04-1.jpg

 

Sorry for dårlige bilder, men du ser vel litt.....;)

Ang senking av caddy så vil jeg anbefalle deg og kjøpe 1 stk ekstra blad av den korte typen. Da blir bilen stivere bak og presset på den øverste fjæra vil ikke bli så stort. Mine hadde knekt på midten på begge sider....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg om 9x16 med ET 15, 25, 30 eller 35 vil passe bak uten spesielle modifikasjoner?

 

7,5 foran og 9 bak : smil :

 

Trur ET 15 vil stikke langt ut, men ET 30 eller 35 trur jeg skal gå bra med litt kapping. En på jobben hadde 9*16 på sin mener han hadde ET 30 el 35 trur det var 35, men det subba litt fordet selv om han hadde kappet opp hjulbuene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapping utgår. da blir det ikke 9" bak.

Takk for bilder og tips Martin, den var fint senka den der. Du kjører 16" felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble helt grei, skulle hatt den litt lavere i fronten, men er 15" på bildene, går vel med 16" også, bare de ikke er for breie. Men vill nok anbefalle og kjøpe et ekstra blad som sagt, mine var jo knekt:o Har hevet den nå og skal selge den, har noen bilder på mibilen av senkinga bak. Skal selge alt sammen, hvis du er int....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du selger deler av senkinga? Kan være interessant det. Hva skulle til for å få den lavere foran, er det ikke justerbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du selger deler av senkinga? Kan være interessant det. Hva skulle til for å få den lavere foran, er det ikke justerbart?

 

Brukte bare polo senke fjører foran jeg, går jo an å bruke gewind også.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polo classic/variant og caddy har samme delenr på lykta... men ikke Polo 6N

 

Alternativt:

Går det an å kjøpe ny midtre frontplate fra Polo 6N og montere på denne??

I følge Veng er det samme panser på Caddy og vanlig Polo 6N. Da må det også være samme bredde? : klø :

EDIT: så feil, forskjellig delenr på panser..

 

Da kan jeg handle lykter og grill til vanlig Polo, men blinklys fra Polo Classic.

Frontplate fra vanlig Polo 6N

9504211.jpg

Frontplate fra Polo Classic & Caddy

9505210A1.jpg

 

Noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.