Vag-com kontakt på A6 C4 ?

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle lese av feilkoder på min 1997modell A6 C4 2,5tdi q.

Trodde vagcom kontakten satt oppunder dashbordet ved beina til føreren, men jeg kikka oppi der nå og så ingen ting.

Noen som vet hvor kontakta er ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte jeg skulle lese av feilkoder på min 1997modell A6 C4 2,5tdi q.

Trodde vagcom kontakten satt oppunder dashbordet ved beina til føreren, men jeg kikka oppi der nå og så ingen ting.

Noen som vet hvor kontakta er ?

 

Ligger i sikringsboken til venstre i motorrommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, stemmer at de to små kontaktene ligger i sikringsboksen ja. Trodde det egentlig var slik stor brei ODB II kontakt på A6'n jeg.

Jeg koblet pc'n på kontaktene i sikringsboken satte på tenningen og skulle kjøre test i vagcom programmet da får jeg interface found (hexcan osv.) not connected to car.

Hva er problemet her a ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, stemmer at de to små kontaktene ligger i sikringsboksen ja. Trodde det egentlig var slik stor brei ODB II kontakt på A6'n jeg.

Jeg koblet pc'n på kontaktene i sikringsboken satte på tenningen og skulle kjøre test i vagcom programmet da får jeg interface found (hexcan osv.) not connected to car.

Hva er problemet her a ?

 

Tenning på?

Sikring til diagnose system m.m. er hel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenning er på, sikringen er jeg ikke sikker på, alle sikringene i boksen sammen med kontaktene var nå hele. Jeg prøvde kabelen min på 90'n min når jeg hadde den, fikk akkurat samme meldingen "not connected to car"

Det er en lys diode på kontakten på kabelen, skal den lyse noen gang ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenning er på, sikringen er jeg ikke sikker på, alle sikringene i boksen sammen med kontaktene var nå hele. Jeg prøvde kabelen min på 90'n min når jeg hadde den, fikk akkurat samme meldingen "not connected to car"

Det er en lys diode på kontakten på kabelen, skal den lyse noen gang ?

 

 

Ja, den skal lyse grønt ved klar og rød ved aktivitet når du bruker OBDII kontakten i allefall. Hvordan det er når du bruker den 2+2 adapteren er jeg ikke sikker på.

Hva slags kabel bruker du og hvilken programversjon? Er det HEX-CAN-USB så har jo denne en "ekte" usbkobling, slik at du må krysse av for usb inne i options. Bruker du derimot en KKL ledning eller en dum kabel som de kalles, så har denne en serial to usb chip innebygd og du må konfigurere COM-port instillingene dine.

 

Er du sikker på at du har innstillingene korrekt?

Kan du utelukke at det er noe feil med kabelen?

 

 

Kabelen tar strøm fra diagnosekontakten så om dioden på kabelen skal lyse, så må det være strøm på diagnoseuttaket, men den skal lyse uavhengig om kabelen er tilknyttet en laptop eller ikke.

Derfor er det litt snodig at du ikke har lys der i det hele tatt.

 

Ble langt det her, men prøver å fundere litt på hvorfor du ikke får det til... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg koblet den til 90'n så lyste det grønnt i 1sekund ca. Nå er det ikke noe lys uansett. Lurer kanskje på om det noe feil med kabelen min jeg. Men pc'n finner den jo når jeg kobler den til. Er HEX-CAN-USB ja.

Har en kamerat som har lik kabel så jeg skal prøve den han har, så finner jeg ut om det er kabelen min som er ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.