Audi 10 VT. spm. ang. vacum ++

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her.

 

motor3.jpg

 

Hvor skal samtlige slanger gå ifra innsuget her ? Regner med at det er enkelte jeg kan plombere iom. at jeg har hiddensprut ?

 

 

 

Har 2 stk. kontakter, tror begge er til olje, men på blokka mi er det bare uttak til en, var 2 på NG motoren tror jeg. Hva skal jeg gjøre med den andre ?

 

motor4.jpg

 

 

Hvor skal tilkoblingen fra wastegate gå til.?

 

Har ringet rundt.

 

motor5.jpg

 

 

Hvor skal disse kobles til, er til ventilasjon fra topp og blokk. Tenkte jeg kunne koble til den ene til en catch tank, men hva med den som er grønn.

motor2.jpg

 

 

Flink med Pait .... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WG slangen må du nok koble til trykksiden. Står på den lille stussen på IC hvis du har org. IC værtfall

 

hvorfor det er 2 oljetrykksgivere vet sikkert noen andre bedre enn meg, men hvis begge må være der går det jo ann å kjøre de på et t/y stykke.

 

de utakene på manifoil som du ikke har bruk for er jo bare plombere som du selv sier.'

 

veivhusvent. kjører du inn på en catch tank:)

 

hvilken motor er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WG slangen må du nok koble til trykksiden. Står på den lille stussen på IC hvis du har org. IC værtfall

 

hvorfor det er 2 oljetrykksgivere vet sikkert noen andre bedre enn meg, men hvis begge må være der går det jo ann å kjøre de på et t/y stykke.

 

de utakene på manifoil som du ikke har bruk for er jo bare plombere som du selv sier.'

 

veivhusvent. kjører du inn på en catch tank:)

 

hvilken motor er dette?

 

Hei, takk for svar :)

 

 

Skulle vel egentlig hatt et hidden blad på alt det her....

 

Kjører med S2 intercooler, noen som vet hvor jeg skal koble denne da. ?

 

Setter stor pris på svar i denne tråden, trenger all den hjelp jeg kan få... ;)

 

 

EAK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte et T stykke fra biltema slik at jeg fikk montert begge oletrykk bryterene da jeg montrete WJ motor i Passaten min.

 

Veivhus ventilasjon skal via ventil inn på innsuget, den andre til luftfilteret

VeivhusVentilasjon89WR.jpg

 

Et bile av vakuum slanger, det meste av hull her må tettes når du har EFI

Vakuum89WR.jpg

 

Wastegate skal styres fra den lille slangestussen på kaldside av turbo, via magnetventil

Turbo89WR.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye :tilber:

 

Da skal jeg kjøpe et t-stykke som du sier. Da er det krysset av.

 

 

 

Ang. veivhusventilajonen kommer jeg til å kjøre slangen som går til mengdefordeleren på k-jet til en catchtank iom. at jeg fjerner hele k-jet systemet. Blir greit det ?

 

Ser at jeg ikke trenger så mye av vacum, meste er vel i forbindelse med bensin, luft på det gamle systemet.

 

Men et spørsmål til, har laget en plate der kaldstartdysa skal sitte med pakning slik at det blir tett, behøver vel ikke kaldstartdysa lenger ?

 

Så til Wastegate, er det siste bilde tatt fra en 20vt. ?

Men den styringa, er dette fra toppen på Wastegate , og ikke uttaket på det bilde jeg tok?

 

 

Skulle tatt litt bilder før jeg demonterte ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har laget en liten alu plate og skar til en pakning.

 

Jo, det ser ut til at wastegate bildet er fra en 20v..

20V motorene styres turbotrykket ved at magnet ventilen på slangen som går på undersiden av membranen (den tykkeste), mem på 10V motorene (MC) går den til oversiden av menbran, og skaper mottrykk.

 

På min gamle WJ er det ikke noe magnet ventil originalt, der er det bare satt i strammere fjær og en blødeventil.

 

Det er en fordel med elektronisk styring av wastegate, da trenger en ikke få trykk inn på wastegate før en skal, og dermed er den helt stengt til den trenger å åpne. Kjører en med bare fjær vil den åpne litt og litt etter hvert som trykket bygger seg opp, og det medfører at trykket bygger seg opp senere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.