#1 Skrevet Desember 4, 2006 Trenger litt hjelp her. Hvor skal samtlige slanger gå ifra innsuget her ? Regner med at det er enkelte jeg kan plombere iom. at jeg har hiddensprut ? Har 2 stk. kontakter, tror begge er til olje, men på blokka mi er det bare uttak til en, var 2 på NG motoren tror jeg. Hva skal jeg gjøre med den andre ? Hvor skal tilkoblingen fra wastegate gå til.? Har ringet rundt. Hvor skal disse kobles til, er til ventilasjon fra topp og blokk. Tenkte jeg kunne koble til den ene til en catch tank, men hva med den som er grønn. Flink med Pait .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2006 WG slangen må du nok koble til trykksiden. Står på den lille stussen på IC hvis du har org. IC værtfall hvorfor det er 2 oljetrykksgivere vet sikkert noen andre bedre enn meg, men hvis begge må være der går det jo ann å kjøre de på et t/y stykke. de utakene på manifoil som du ikke har bruk for er jo bare plombere som du selv sier.' veivhusvent. kjører du inn på en catch tank:) hvilken motor er dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2006 WG slangen må du nok koble til trykksiden. Står på den lille stussen på IC hvis du har org. IC værtfall hvorfor det er 2 oljetrykksgivere vet sikkert noen andre bedre enn meg, men hvis begge må være der går det jo ann å kjøre de på et t/y stykke. de utakene på manifoil som du ikke har bruk for er jo bare plombere som du selv sier.' veivhusvent. kjører du inn på en catch tank:) hvilken motor er dette? Hei, takk for svar Skulle vel egentlig hatt et hidden blad på alt det her.... Kjører med S2 intercooler, noen som vet hvor jeg skal koble denne da. ? Setter stor pris på svar i denne tråden, trenger all den hjelp jeg kan få... EAK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2006 Jeg monterte et T stykke fra biltema slik at jeg fikk montert begge oletrykk bryterene da jeg montrete WJ motor i Passaten min. Veivhus ventilasjon skal via ventil inn på innsuget, den andre til luftfilteret Et bile av vakuum slanger, det meste av hull her må tettes når du har EFI Wastegate skal styres fra den lille slangestussen på kaldside av turbo, via magnetventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2006 Takker så mye Da skal jeg kjøpe et t-stykke som du sier. Da er det krysset av. Ang. veivhusventilajonen kommer jeg til å kjøre slangen som går til mengdefordeleren på k-jet til en catchtank iom. at jeg fjerner hele k-jet systemet. Blir greit det ? Ser at jeg ikke trenger så mye av vacum, meste er vel i forbindelse med bensin, luft på det gamle systemet. Men et spørsmål til, har laget en plate der kaldstartdysa skal sitte med pakning slik at det blir tett, behøver vel ikke kaldstartdysa lenger ? Så til Wastegate, er det siste bilde tatt fra en 20vt. ? Men den styringa, er dette fra toppen på Wastegate , og ikke uttaket på det bilde jeg tok? Skulle tatt litt bilder før jeg demonterte ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2006 Jeg har laget en liten alu plate og skar til en pakning. Jo, det ser ut til at wastegate bildet er fra en 20v.. 20V motorene styres turbotrykket ved at magnet ventilen på slangen som går på undersiden av membranen (den tykkeste), mem på 10V motorene (MC) går den til oversiden av menbran, og skaper mottrykk. På min gamle WJ er det ikke noe magnet ventil originalt, der er det bare satt i strammere fjær og en blødeventil. Det er en fordel med elektronisk styring av wastegate, da trenger en ikke få trykk inn på wastegate før en skal, og dermed er den helt stengt til den trenger å åpne. Kjører en med bare fjær vil den åpne litt og litt etter hvert som trykket bygger seg opp, og det medfører at trykket bygger seg opp senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...