#1 Skrevet Desember 4, 2006 Har en Audi A6 2002 tdi som ikke drar i det heletatt på lavt turtall, må opp litt på turtallet så kommer den. men synes ikke at den frar noe spesilet gått da heller. har kjørt diagnose på den og fikk opp denne meldingen. Adresse 01: Engine Controller: 038 906 019 CF Component: 1,9l R4 EDC G000SG Coding: 00002 Shop #: WSC 02325 WAUZZZ4B92N040030 AUZ5Z0A8030220 1 Fault Code Found: 17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or short to plus p1163 - 35 -10 - - - Intermittent Readiness: N/A Ut i fra dette er det noen som kan si meg om det er denne feilkoden som er årsaken til problemet ? og evnt hva betyr feilkoden. håper noen kan hjelpe meg raskt, er et meget plagsomt problem. Hilsen Nils 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2006 Som det står her så er det feil med tempføleren for drivstoff eller ledningen til denne.. Usikker på om dette skal gjøre at bilen ikke trekker.. men mulig noen som jobber på audi kan svare på dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2006 Som det står her så er det feil med tempføleren for drivstoff eller ledningen til denne.. Usikker på om dette skal gjøre at bilen ikke trekker.. men mulig noen som jobber på audi kan svare på dette... Bilen går vel i nødprogram. Derav dårlig trekkraft... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2006 Bilen går vel i nødprogram. Derav dårlig trekkraft... Ja, men nå kjenner ikke jeg til audi'r, men på mercedes så trenger det ikke ligge feilkode på luftmassemåler selvom den gir feil verdier.. Den er veldig ofte årsaken til at bila trekker dårlig /er i nødprogram Det er ikke ofte tempfølere gjør at bilen går i nødprogram (men som sagt så har ikke jeg drivi med Audi tidligere da, så det er mulig disse gjør det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2006 Står jo også at den er registrert som en sporadisk feil, så mitt forslag vil være å slette feilkoden for så å se om det er noe som kommer tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2006 LMM? Samme symptom som når min gikk. http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17571.html Mogelijke oorzaken: De sensor voor de temperatuur van de brandstof (G81) is kapot (defekt) De kabel naar de sensor maakt kortsluiting naar plus (kortsluttning) De kabel naar de sensor maakt geen kontakt (draadbreuk?) (kabelbrudd) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2006 Står jo også at den er registrert som en sporadisk feil, så mitt forslag vil være å slette feilkoden for så å se om det er noe som kommer tilbake. Har slettet den 4 ganger til nå og den kommer tilbake hver gang jeg starter bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2006 Bilen går vel i nødprogram. Derav dårlig trekkraft... Trodde ikke bilen ville dra på høyere turtall dersom den gikk i nødmodus. har lest meg fram til at bilen må startes på ny for at den skal gå ut av nødmodus. dette trenger ikke jeg, virker nesten som turboen ikke trer inn, men girer jeg ned og får turtall så kommer den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2006 Problemet fikset, det var kortsluttning i ledningen til G81 sensoren. Fikk loddet det på plass igjen og bilen er som før. ingen etterslep når gassen bli berørt. takker alle for hjelp og ideer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...