Telemark:Ønsker du å opprettholde lokallagsmøtene ?

Ønsker du at det skal forsettes med lokallagsmøte? og vil du komme på møtene nestår?  

22 stemmer

  1. 1. Ønsker du at det skal forsettes med lokallagsmøte? og vil du komme på møtene nestår?

    • Ja, forsett med møtene. Jeg kommer!
    • Akuratt det samma for meg. Om det er et møte og jeg husker det kan det hende....
    • Ingen mening


Anbefalte innlegg

Håper på og kunne se fler enn 3 stemmer på denne undersøkelsen. Gjør dette for Jan Richard som forsetter som leder(?) nesteår eller den nye lederen.

 

Er også klar over at vi har medlemmer litt forselige steder. Men bare det og vise den lille interessen som skal til. Ser ikke akuratt noe problem med det og ha lokallagstreffet i bø om det skulle være aktuelt?

 

Bare gi din stemme for din mening. Så får heller kommende lokallagsleder for år 2oo7 ta den avgjørelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke legge meg opp i Telemarks saker, men hva er det egentlig du spør om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke legge meg opp i Telemarks saker, men hva er det egentlig du spør om?

Er bare ikke helt inn i dette stemmesystemet:P men tror den er på plass nå:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 stemmer så langt. la oss se noen kjente navn i avstemningen også da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, 8stk som sier at de fremdeles kunne tenke seg og forsette med lokallagsmøter! Må si det er bra om det hadde kommet 8stk en gang.

 

Da er det bare og satse og sette en dato som kunne passet for hele gjengen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke at jeg vet men er det mange medlemmer fra høyere opp i telemark som kanskje kom hvis møtet ble et sted sånn midt i mellom f.eks? bare forslag men grenland er liksom i ene enden...:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke at jeg vet men er det mange medlemmer fra høyere opp i telemark som kanskje kom hvis møtet ble et sted sånn midt i mellom f.eks? bare forslag men grenland er liksom i ene enden...:rolleye:

Vi har prøvd den tidligere Ole petter. Jeg er enig idet. Men det er bare og begynne og foreslå sted og ha det for kommende år.

Men det vi kan da gjøre, når lokallagsleder for 2007 er på plass, konfrontere med han at vi får satt en "prøve"dato på og sette opp et møte som foreksempel, tja... si Notodden da som et vilkålig sted fra min side.

 

OM dette ble til en suksess med godt oppmøte at vi da kunne gjøre slikt at vi hadde annenhver gang i grenland og oppover eller hver 3gang eller noe sånt.... Hadde vært artig og fått til andre steder enn akuratt i grenlandsområdet. Er enig idet! Men bare og komme med forslag til steder hvor vi kan ha! Men som sagt, selfølgelig, det blir en sak som kommende lokallagsleder må ta en beslutning på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi må se litt på formen og hyppigheten av lokallags møtene. Det er jo en grunn til at det bare dukker opp 3-4 stykk hver gang det er møte. Tror nok at det må bli litt mer "kvalitet" over møtene. Tror det må noe mer til. f.eks foredrag, cruising, grilling, konkurranser, besøk hos bedrifter, besøk hos andre entusiaster, temakveld........osv.

 

80-tallskameratene i fjorden her klarer faktisk å samle 5 entusiaster med 5'er biler. Er jo like mange som dukker opp av 20-30-40 stykk som er VAC medlemmer på møtene.

 

Problemet er at vi har spurt etter hva medlemmene trenger 100 ganger før, men det kommer ikke ett eneste forslag. Men får vi ett bra styre i klubben som tar litt iniativ selv, tror jeg folk dukker opp i større grad. (Ikke noe kritikk til dagens styre altså!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ikke vet jeg. bor i skien selv så sånn sett passer det vel best her for meg. men aner ikke hvor mange som evnt. bor andre steder i fylke. synes jo generelt det stort sett bare er folk fra genlands område som skriver her: eek : men synes det hørtes ut som en god ide med litt mer enn bare selve møte. (skal vel ta meg i nakken å si at ikke jeg heller har vært på de to som har vært etter jeg meldte meg inn: bråk : ) men synes folk skal komme med forslag her.. er stort sett de samme navna som går igjen med innlegg og kommentarer. må jo være mer enn de 4-5 stk som skriver her i telemark vel:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi må se litt på formen og hyppigheten av lokallags møtene. Det er jo en grunn til at det bare dukker opp 3-4 stykk hver gang det er møte. Tror nok at det må bli litt mer "kvalitet" over møtene. Tror det må noe mer til. f.eks foredrag, cruising, grilling, konkurranser, besøk hos bedrifter, besøk hos andre entusiaster, temakveld........osv.

 

80-tallskameratene i fjorden her klarer faktisk å samle 5 entusiaster med 5'er biler. Er jo like mange som dukker opp av 20-30-40 stykk som er VAC medlemmer på møtene.

 

Problemet er at vi har spurt etter hva medlemmene trenger 100 ganger før, men det kommer ikke ett eneste forslag. Men får vi ett bra styre i klubben som tar litt iniativ selv, tror jeg folk dukker opp i større grad. (Ikke noe kritikk til dagens styre altså!)

Okei, nå har jeg ventet lenge med å svare, men nå følte jeg at jeg nesten måtte!

 

Stiller meg 100% bak innlegget til Heine. Tror det ligger et "enormt" potensiale i lokallaget, men det er bare utførelsen det skorter litt på. (Nok engang er dette kun ment som konstruktiv kritikk, og håper ingen føler seg personlig truffet her).

 

For det første mener jeg det er viktig med et styre som tar klare og bestemte avgjørelser. Det nytter ikke diskutere side opp og side ned på forumet hver gang man skal finne ut av noe. Noen må bestemme at "sånn er det", og så må man gå for den løsningen. Laaange diskusjoner skaper bare usikkerhet, og jeg tror mange ikke gidder å møte kun pga de er usikre på hva som egentlig skjer.

 

For det andre mener jeg kvaliteten og innholdet på lokallagstreffene bør heves. Det bør ikke være avanserte greier, men en liten agenda for dagen gjør nytten. Man kan f.eks ha temakvelder, filmkveld m/audi og/eller vw filmer, og slikt som Heine nevner over. Nok en gang er det noen som må ta litt ansvar og skjære gjennom for å holde seriøsiteten litt oppe. Hva med bedrisftsbesøk hos Grenland Auto, Skien Bil eller et bilpleiefirma?

Er også viktig å prøve å tenke på hva som interesserer flest mulig. Gjennomsnittsalderen i klubben ligger på +/- 30 år, og da sier det seg selv at det er veldig mange som ikke interesserer seg for råning og bare generell pissprat (no offense til de som faktisk gjør det!). Er nok også endel som ikke ønsker å delta på pubrunder og andre festturer, men som er interessert i VAG og ønsker å møte andre for å prate om dette. Tidligere var det mange litt mer "voksne" folk på møtene våre. Tviler ikke på at det har blitt færre av disse, men de er ikke interessert i aktivitetene som blir avhold nå.

 

Og sist, men ikke minst er det viktig å tenke på at det kun er 1/4 av medlemsmassen som faktisk er brukere av forumet. Ikke alle som har tid/interesse/mulighet i år bruke tid her inne, men som gjerne deltar på arrangementer dersom de har et fornuftig og passe seriøst inhold!

 

Vil nok engang understreke at dette ikke er ment som negativ kritikk, men for å peke på muligheter som ligger her. Skal også nevnes at jeg dessverre ikke har hatt muligheten til å delta på så mange lokallagsmøter i år av naturlige årsaker, men personlig hadde jeg iallefall satt pris på at det var et eller annet "innhold" på de møtene jeg var på!

 

Dette krever noen som går foran å virkelig tar ansvar og avgjørelser, og som klarer å finne på noe som fenger en bred medlemsmasse! Slikt er alltid tungt i begynnelsen, men man må se litt langsiktig på det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann !

Heine og Kjetil får min 100% støtte !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det stemmer det som kjetil sier der. At de litt "eldre" ikke kommer på møter.

Jeg har prøvd å finne på forskjellige aktiviteter i lokallaget for å få det mer opp å gå. Men nesten ingen ting av det har hatt suksess. Har både sendt ut mail og lagt inn tråd på forum om forslag til ting vi kan gjøre. Og det har jo ikke kommet inn noen spesielle. Derfor er det ikke lett å drive lokallaget her i telemark. Men jeg kommer nok ikke til å stille som lokallagsleder neste år. Vil gi oppgaven videre til en som vil prøve på det samme som jeg har prøvd, kanskje den nye personen kan få det til. Mener også at vi må ha en aktiv lokallagsleder. Jeg mener selv at jeg har vært så aktiv jeg kan. Vært på de fleste møtene i år. Så håper det kommer fersk blod i styret.

Ang. temakvelder å filmkvelder osv. Så har vi et lokallagslokale, hvor vi har plass til folk, om folk tar med TV/DVD så er det mulig se på f.eks KlubbDVD og andre VW/Audi filmer ++. Dette har også vært oppe tidliggere i år. men null respons på det også. Så her må det jobbes mere.

Aktiviteten må bli bedre for alle aldersgrupper, Styret må være oppegående (Alle sammen i styret) Vi BØR ha et treff i Telemark i året..

 

Takk for meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si det er mange gode innlegg her nå. Støtter innleggene her fult.... Men nå har ikke jeg vært medlem veldig lenge.... 1år eller noe sånt... Hvordan var aktiviteten i lokallaget før? respons på forum sidene? Møtte det folk opp på møtene?

 

Veldig leit at de "eldre" medlemene ikke kommer lengre. Er det noe grunn til dette? eller har de begynt og miste interessen?

Blir artig og se på hvor mange som kommer til årsmøte da i Telemark Lokallag!

 

Men når vi ser nå, så har vi jo fått hele 15 stemmer totalt om vi ønsker og forsette med lokallagsmøter. 11stk. JA og 4stk Kanskje møter opp.

 

Er visse navn fra lokallaget som jeg syntes mangler. Som er aktive medlemmer på forumet. Syntes det er synd at de ikke kan avgi en stemme.

 

Men ellers er jeg enig i at vi trenger mer "innhold" i lokallagsmøtene. Men for at lokallagslederen skal gidde og bruke tid for og forbrede et møte med noe artig innhold er det jo et krav på de andre medlemmene at de også kommer på møtene.

 

Men forsetter nesteår og støtte opp for lokallaget. Hjelper gjerne til om det er noe som trengs hjelp til....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig med Heine og Kjetil her.

 

Nr. 1 må være å fastsette en dato og kl. slett og holde seg til det uten å diskutere frem og tilbake hvem som møter opp til enhver tid. Da tror jeg som det er nevnt her tidligere at det blir så mye usikkerhet rundt dette at folk dropper det.

 

Samme med det å kjøre sammen på treff. Ta en avgjørelse ang. tidspunkt, og gå for det. Det vil alltid være noen det ikke passer for uansett.

 

Det skjedde vel ikke allverden før heller, men det dukket stadig opp en og annen vaskekveld innimellom, og det var populært (når hadde vi det sist?). Må innrømme at jeg savner dette, spesielt nå om vinteren. Bedriftsbesøk har også kommet opp her ser jeg. Vi hadde et kjempebra samarbeid både med Skien Bil og Grenland Auto, vil tro at noe der er mulig å få til fortsatt. Har tro på at disse tingene fortsatt vil bli satt pris på blandt medlemmene.

 

Streetmeet er sikkert vel og bra, men ikke regn med at det dukker opp 10-15 biler på Esso'n første gangen som henger med hele kvelden på denne tiden av året! Cruising og sånne ting passer vel best på våren/sommeren spør du meg.

 

Regn med at det kan variere veldig på hvor mange som dukker opp på møtene, sånn har det alltid vært. Men igjen, sett opp et tidspunkt og gå for det.

 

mvh Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, nå har jeg akk lest gjennom inleggene!

Har ett par ting jeg gjerne vil si.

Har selv aldri vert på lokallagsmøte, men har nesten reist ved flere annledninger. En grunn til att jeg ikke har reist er pga, jeg må reise aleine, og møte folk jeg ikke kjenner, sikkert ikke farlig, siden vi alle har samme interesse;) Sikkert ikke bare jeg som føler det slik! Har flere kompiser som kjører Vag bil, men ingen av de er interessert i klubben. Derfor har lissom jeg aldri kommet meg nedover, hadde vert lettere hadde vi vert flere fra øvre Telemark! Jeg kjenner jo Geir, Stig og Rolf Einar fra Rjukan, så kunne jo kanskje prøvd å dratt med meg de nedover. Ser ikke så veldig mange andre medlemmer fra Notodden, desverre, siden det er mange fine Vw/Audi her.

 

Til neste år kunne jeg tenkt meg å vert mer aktiv på disse møtene, og håper noen av møtene blir lagt til Notodden f.eks! Møtes halveis:)

 

Syns vaske kvelder hadde vert topp, det kunne vi jo hatt flere ganger i måneden på en fast plass til en bestemt tid. Jeg vasker bilen VELDIG ofte, og kunne vert artig å gjort det litt mer sosialt!

 

Men dette er bare mine meninger! Så skal jeg bli mer sosial utover våren tenker jeg! Når glisset kommer ut av garasjen: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si det slik at det vil nok helt sikkert bli lokallagsmøter i notodden eller rundt der.

Vaskekvelder hadde vært fint å få til, å det mener jeg at er medlemmer i klubben som må ta fatt i. om de vet om et stort lokale e.l som vi kan låne/bruke en kveld. Jeg personlig kan ikke ringe rundt til dere å spørre om dere har noe slikt sted vi kan være..

Men for deg Pål, er det bare å prøve å få de med i klubben! ;)

Og høres veldig bra ut om du kommer nedover, eller på ett møte på halvveien, hvor vi kan hilse på deg, ikke bare her på nett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være for optimistiske, tror jeg vaskekvelder hadde vært mulig å få til gjennom samarbeidet med Grenland Auto og/eller Skien Bil som før.

 

Hvorfor ikke prøve å gjøre en avtale med Tommy eller Heine? Sikker på at de stiller opp en kveld. Er vel verd et forsøk?

 

Virker kanskje litt mer seriøst at styret tar seg av dette fremfor at hver og en medlem skal ringe rundt?

 

mvh Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være for optimistiske, tror jeg vaskekvelder hadde vært mulig å få til gjennom samarbeidet med Grenland Auto og/eller Skien Bil som før.

 

Hvorfor ikke prøve å gjøre en avtale med Tommy eller Heine? Sikker på at de stiller opp en kveld. Er vel verd et forsøk?

 

Virker kanskje litt mer seriøst at styret tar seg av dette fremfor at hver og en medlem skal ringe rundt?

 

mvh Anders

Mente ikke at medlemmer skulle ringe rundt for å finne ett sted, Tanken var det at f.eks heine eller tommy sto for en klubb/vaske kveld på GA eller Skien Bil. At de kom med ett inlegg, eller sa ifra til meg. Men skjønner tankegangen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får bruke vaskehallen til firmaet til faren min i helgene og på kveldene....Har også veldig stor parkeringsplass utenfor til plass til mange biler og hall inne med plass til ca 6-7 biler... Kan sikkert få fiksa til noe der en helg om det skulle være av interesse....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får bruke vaskehallen til firmaet til faren min i helgene og på kveldene....Har også veldig stor parkeringsplass utenfor til plass til mange biler og hall inne med plass til ca 6-7 biler... Kan sikkert få fiksa til noe der en helg om det skulle være av interesse....

 

Heisann !

Helt enig i at en vaskekveld til en viss grad kan samle troppene, men for vår del (Grenland Auto ) så må nok vi ha fokus på å få klargjort og lagret alle nye bilene som skal leveres i jan/feb/mars. Det betyr at vi kommer til å ''stappe'' huset fullt av nye dieselbiler som er solgt. Regner med at det samme gjelder hos Skien Bil.

Med tanke på tid og ikke minst plass, så jeg ser ingen mulighet for en vaskekveld før evnt laaangt utpå våren, og da er kanskje til og med tiden inne for et GA treff igjen...... hva vet jeg.

 

Lars Erik !

Kanskje du kan sjekke med din far (som jeg forøvrig kjenner) om ikke de kan arangere en kveld med demo/foredrag om bilklargjøring. Tipper at det er mange som kunne tenke seg en demonstrasjon på hvordan man renser og polerer lakk osv osv. De gutta har sikkert mange gode tips og triks å komme med.:rolleye:

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange bra forslag her.

Har selv aldri vært på et møte av den enkle grunn at det er for langt å reise for å være med på et møte som kansje varer en time eller to.

Var med på et møte i notodden i sommer hvor vi kjørte over til Kongsberg, og det var ålreit, eneste var at jeg følte at folk var litt for sjenerte, meg selv inkludert.

Å få til et møte i notodden hadde vært bra, større sjans for å få med seg folk ifra Rjukan ihvertfall.

Når det gjelder selve møtene er jeg enig i at det må være en agenda, en fastlagt timeplan over hva som skjer, ellers så kan det fort bli sånn at folk gjerne står sammen med sine "vante" kompiser og man oppnår ikke det som er meningen med disse møtene, nemlig å bli bedre kjent, og dele erfaringer og interessene innenfor Vag og andre motoriserte kjøretøy. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann !

Helt enig i at en vaskekveld til en viss grad kan samle troppene, men for vår del (Grenland Auto ) så må nok vi ha fokus på å få klargjort og lagret alle nye bilene som skal leveres i jan/feb/mars. Det betyr at vi kommer til å ''stappe'' huset fullt av nye dieselbiler som er solgt. Regner med at det samme gjelder hos Skien Bil.

Med tanke på tid og ikke minst plass, så jeg ser ingen mulighet for en vaskekveld før evnt laaangt utpå våren, og da er kanskje til og med tiden inne for et GA treff igjen...... hva vet jeg.

 

Lars Erik !

Kanskje du kan sjekke med din far (som jeg forøvrig kjenner) om ikke de kan arangere en kveld med demo/foredrag om bilklargjøring. Tipper at det er mange som kunne tenke seg en demonstrasjon på hvordan man renser og polerer lakk osv osv. De gutta har sikkert mange gode tips og triks å komme med.:rolleye:

 

Tommy

Skal ta det opp jeg med pappa så han kan ta og høre med folka der oppe på bilavdelingen og få satt en dato i Januar måned. Så setter vi en svarfrist på hvem som kommer. Om det blir nok for og gjennomføre det så blir det gjort. Om interessen er dårlig noe som er lite sansynlig med tanke på interessen i tråden ville det ikke bli gjort....

 

Men hva slags dag passer best til noe slikt? Ettermiddag eller en lørdags formiddag? fredags kveld?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lørdags formiddag må vel være en fin dag? Søndag, da skjere ikkeno alikevell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.