Anbefalte innlegg

Kjører med K04 som tidligere ladet 1,4-1,5 bar for så å synke til 1,1 bar. I det siste har den ladet "bare" max 1,2 bar. Mistenker at det er en lekkasje i en slange. Hvordan kan jeg teste dette? Har også skiftet til Forge resirk.ventil. Kan det lekke gjennom denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp litt start gass og spray rundt om på alle slangene mens motoren er igang, hører du at motoren går på et høyere turtall når du sprayer så har du lekasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har lekkasje så ville den nok ikke ladet stort i det hele tatt. Og har du lekkasje på denne bilen så merker du det fort. Da får den helt feil mengde bensin og feil tenning, fordi bilen får mindre luft enn det den beregner gjennom MAF sensoren.

 

Er ikke denne motostyringa slik at den justerer turbotrykket selv? Så når det er kaldere ute gir den mindre turbotrykk fordi den kaldere lufta gir motoren mer "energi"? Slik at effekten i motoren er den samme under alle forhold. Mener jeg har lest noe om det engang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har lekkasje så ville den nok ikke ladet stort i det hele tatt. Og har du lekkasje på denne bilen så merker du det fort. Da får den helt feil mengde bensin og feil tenning, fordi bilen får mindre luft enn det den beregner gjennom MAF sensoren.

 

Er ikke denne motostyringa slik at den justerer turbotrykket selv? Så når det er kaldere ute gir den mindre turbotrykk fordi den kaldere lufta gir motoren mer "energi"? Slik at effekten i motoren er den samme under alle forhold. Mener jeg har lest noe om det engang..

 

Det er kanskje 2 mnd.siden den begynte og lade mindre, og da var det jo enda ganske varmt. Noen som har andre forslag til at den lader mindre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mistenker luft lekkasje på bilen min også.

 

Har lest litt på vwvortex forumet om et par stykk som har ødelagt turboen pga. trykk testing, er dette tilfelle? kan virkelig ikke turboen være med i sløyfa som skal trykktestes? blir trangt å måtte blende slangen etter turboen: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp litt start gass og spray rundt om på alle slangene mens motoren er igang, hører du at motoren går på et høyere turtall når du sprayer så har du lekasje.

 

Har prøvd dette på alle slangene jeg kom til på, men ble ikke noe høyere turtall. Hvordan utføres en trykktest?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eskild, var det ikke du som solge meg en K03?

 

Ihvertfall, jeg blåste min K03 da jeg skulle trykkteste. Må ha mottrykk på eksossiden for å ikke blåse tetteringer mellom trykk/eksos delen.

 

trykktest ETTER turbo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eskild, var det ikke du som solge meg en K03?

 

Stemmer det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har orginal cat? Den turboen du solgte meg hadde sprekker i eksoshuset pga veldig mye varme.. Det hadde min gamle og.. og jeg har mye mulig en tett cat.. Mulig derfor din lader dårligere.. Jeg sliter med å nå 1.1 bar nå jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cat'n er godt gjemt på EU-lageret;) har 3" fra turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.