#1 Skrevet Desember 5, 2006 Eg meiner eg har sett det forklart her på forumet en plass, men klarer ikkje å søke det opp igjen... Synest å huske noko om dip switch-er (brytere) bak på displayet der man legger til eller trekker ifra 5-10-15% av målt forbruk. Nokon som veit dette nøyaktig? Eg har ikkje klimaanlegg, så det er kun snakk om den "lille" komputeren mellom speedometer og turteller. Grunnen til at eg spør er at reelt forbruk av en tank hos meg ligger no på 1,17L/mil i snitt, mens kjørekomputeren viser 1,06L/mil. Legger eg til 10% på dette resultatet så skulle det bli ganske nøyaktig 1,166L/mil, og det er så nær at man må kunne godta det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2006 Jepp, computeren er litt 'optimistisk' av natur. Tar du ut instrumentene ser du kjapt bryteren hvis den er der, ikke alle har den montert. Ikke still på bryteren som velger om du har 5 eller 6 sylindre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2006 Jepp, computeren er litt 'optimistisk' av natur. Tar du ut instrumentene ser du kjapt bryteren hvis den er der, ikke alle har den montert. Ikke still på bryteren som velger om du har 5 eller 6 sylindre.. Takker... Eg har tatt ut instrumetet kun en gang for å skifte pærer... Er den godt merka med andre ord? Er det så greit at man forstår kva for en knapp det er? Håper eg ikkje berre finner brytere med nummermerking når eg åpner opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...