Anbefalte innlegg

Skal sifte reg.reim, men ikke vannpumpa (Vet dette burde gjøres.....)

Noen fortalte meg at det får samme konsekvenser om vannpumpa ryker, som når reima ryker. Stemmer dette???? evt hva skjer..

NOEN MED INNSPILL???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sifte reg.reim, men ikke vannpumpa (Vet dette burde gjøres.....)

Noen fortalte meg at det får samme konsekvenser om vannpumpa ryker, som når reima ryker. Stemmer dette???? evt hva skjer..

NOEN MED INNSPILL???

Hvordan bil har du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov til å spørre hvorfor ikke du skal bytte vannpumpe? Rask og bytte i forbindelse med reg reims bytte (som regel), og en billig forsikring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får sannsynligvis reg.reim havari om det blir stor slark i vannpumpa.

Hvorfor gamble med noe sånnt? Som nevnt, er det en billig forsikring å skifte denne når du først holder på nedi der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg kjent med hvordan vannpumpen er drevet på alle VAG, men dersom den er drevet av registerreimen så er det tilnærmet dumskap å ikke bytte den hvis bilen har gått litt (regner jo med det ved et regreim skift), og skal rulle endel kilometer til på den nye regreima.

I mange tilfeller er det lurt å bytte hydraulspenneren (vibrasjonsdemper) også, og regner med at løpehjulet er selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PASSAT 1.9tdi, 2002 hm....grunnen er så banal at de ikke har denne pumpa og at jeg trenger bilen til en reise..tenkte å skifte reima nå og få skiftet pumpa noe senere (drar til finland og da koster det meg ca 1500 i arbeidspanger. Tenkte å ta denne ekstrakostnaden . Bilen har gått 107.000. Bør vannpumpa skiftes nå uansett, eller holder den???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller ventet en dag på den nye pumpa og tatt alt i ett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

føles en viss stemning for bytte av pumpa:tilber:

da gjør vi det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PASSAT 1.9tdi, 2002 hm....grunnen er så banal at de ikke har denne pumpa og at jeg trenger bilen til en reise..tenkte å skifte reima nå og få skiftet pumpa noe senere (drar til finland og da koster det meg ca 1500 i arbeidspanger. Tenkte å ta denne ekstrakostnaden . Bilen har gått 107.000. Bør vannpumpa skiftes nå uansett, eller holder den???

Den vil sannsynligvis holde en stund til, men det er jo ingen garanti for sånnt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen ideer hvor jeg handler slik pumpe...noen avtaler gjennom klubben noen steder....hva koster slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen ideer hvor jeg handler slik pumpe...noen avtaler gjennom klubben noen steder....hva koster slikt?

Mekonomen er vel et alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster vel ikke stort mere enn 500 for ei pumpe da....er absolutt en ide og skifte den med det samme det er oppe!! kan bli en del ekstra om det ikke gjøres

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster under 500 på Mekonomen, og Møller har pant for en del gamle pumper også, så det bør ikke bli så dyrt.

Bytt evnt. strammehjul/venderuller også....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bestilt pumpe....... må nok kjøre min Toyota Hiace "roadster" 97mod så lenge, med 94 gamp ........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bestilt pumpe....... må nok kjøre min Toyota Hiace "roadster" 97mod så lenge, med 94 gamp ........

Heh, føler med deg.. Får satse på at det er verdt å cruise hikkakk noen kilometer, i stedet for bekymring om at pumpa bryter ned.

Billig forsikring sånt sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.