Veldig tungstartet S2 2.2t! Hjeeelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem med oppstarten til min S2 2.2t(3b). Jeg blir sittende å kinne i +-5 min hver gang bilen ikke har blitt startet på en stund(dvs minst 2-4 timer.)

 

Den får bensin fra starten av, lukter det lang vei! ;) Så når den først starter, høres det ut som om ett par av sylinderne er druknet. Når jeg har en laaang bakke e.l jeg kan trille den i gang på, er den fortsatt veldig tung startet, men starter raskere enn med kinning..

 

Men så er det bare å ruse den opp et par ganger, så sviver den som ei klokke! Da kan jeg daue å starte den akkurat som jeg vil igjen..

 

Dette er et sykt irriterende problem som jeg mer enn gjerne vil bli kvitt! : bh : Men har ikke alt for mye penger til rådighet, så hvis noen har vært borti det samme eller har noe peiling på hva det kan være, hadde det vært veldig fint å få vite hvilken\hvilkene deler som må byttes! =) Så jeg slipper å begynne fra en kant å ta det meste! =D

 

Kjipt å sitte å kinne driten i 5 min. =p

 

Mvh Christian Lea

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les ut feilkoder! Med VAG-com, lampe eller hos VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke noe på feilkode.. =\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen forslag? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bilen kjølevæske da?

Hvis så er tilfelle, så kan det hende at toppakningen er defekt, og at det havner kjølevæske i en eller flere av sylindrene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det gjør den heller ikke, det er sjekket.. Men det er bare komme med flere forslag! Er veldig takknemlig for alt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det gjør den heller ikke, det er sjekket.. Men det er bare komme med flere forslag! Er veldig takknemlig for alt! :)

 

Hadde samme problem på min forrige 200 med 3b motor. Var ingen feilkoder eller noe, testet alt uten å finne feil.

Men så kjøpte jeg nye dyser bare for å ha gjort det, bang bilen blev god som gull.

Prøv å bytte dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forslagene!! =D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plugger?coiler?er vel utskiftingsintervall på coilene på disse?ledningene inni hallgiveren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.