Golf 2: Bilen stopper uten grunn, får kun start i reversj. (går kun i plussgrader)

Anbefalte innlegg

heisann, har ett mindre problem med bensinpumpe releet på golfen, dette skrur seg av og på som det selv vil (har ingenting med releet å gjøre, det er i orden)

 

 

det jeg da lurer mest på er: hva er det som styrer innslaget til releet?

 

 

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten får den signal fra styreenheten eller så får den turtallsignal fra coil/tenningsmodul (sistnevnte er vanlig på eldre VAG med K-jet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke K-jet :) det er monopoint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynner tenningslås brakketten din å blir dårlig kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt funker jo fint da.. og signalet til bensinpumpe releet går jo ikke via den!

 

 

er kun releet som skrur seg av, og bilen hopper og bykser som en gal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte nok på tenningsbakstykket. Den elektriske delen av tenningslåsen. Kanskje det begynner å bli slitt?

 

Hvordan er kabelskoene i sikringsboksen der releet sitter? Slappe? Irr?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er helt fine! ikke slappe og ingen irr!

 

skjønte det med tenningsbakstykket! men ser ikke at den skal ha noe med saken og gjøre?

 

greit at bilen plutselig kutter innimellom og ikke går i det heletatt men

 

 

er dette en dyr del? ratt så jeg bytter den selvom den ikke er gåen om den ikke er så altfor dyr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. ca 350-400kr på møllern

Standard feil på golf 2,3,passat osv...(generalt alt av VAG)

Har bytta plenty av disse, kan skape mye krøll og surr.

 

Lest i strømskjema hvor det får styrestrøm fra?

EDIT:

 

Sjekket i strømskjema nå på bilen din,ser ut som bensinpumpreleets utgang 85 går til styreenhet, stikk nr 17 inn på hjernen.

15 strøm gjennom tenningsbryteren.

85 er jo jord, du kan jo prøve å jorde utgang 85 på releet til chassi, og se om feilen kommer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feilen er der selvom jeg kjører bensinpumpa via knapp.. dvs.. jumpe de 2 store med andre ord

 

 

så problemet ligger ratt i tenningsanlegget

 

roger: har ikke slike skjemaer og greier for bilen min jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du jumper de to store så er det strømforsyningen som svikter da den ene kommer fra batteri via en sikring og andre går til pumpen. Tenningsstykket som de fleste har sagt er nok sannsynligvis feilkilden, om ikke delvis kabelbrudd mellom rele og pumpe, eller pumpe og jord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. da får man kjøpe slik stykke da.. så har jeg iallefall eliminert dette!

 

 

men det om pumpa skrus av, så nykker jo ikke bilen av denne grunn (testa). da bare dør den sakte men sikkert ut, nykker jo ikke så ille som den gjør nå til tider (helt jævlig)..

 

bare nok med at jeg gir litt kjapt med gass, så starter nykkinga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert mer enn pumpa som kutter da, hjernen f.eks. det er jo denne som styrer releet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan man jo anta skjer da.. uten at jeg er hundre prosent på akkurat det!

 

 

og er vel det tenningsbakstykket som gir strøm til hjernen eller?

 

mente lixom at hvis tenningsbakstykket var gåent, så ville jeg merke det på lys osv. det gjør jeg da altså ikke.. ingenting blinker eller noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i dag har bilen oppført seg helt normalt igjen...

 

 

merkelig dette her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter på denne jeg..

 

nå er bilen helt umulig igjen nesten..

 

pumpa går, men bilen bare dør ut som om tenninga er borte..

 

alt av lys/vifte og alt anna funker HELT fint .. og den går som ei klokke på tomgang /rusing, men blir værre da jeg skal ta i veien framover

 

 

kan dette skyldes bakstykket på tenningsbryteren? for meg så høres det virkelig ikke sånn ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og, kan nevne at om den plutselig stopper, så tar det LANG tid å få starta, starteren går som bare det, men starter fortsatt ikke.. må ta den litt på gir før den kommer igang igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg bestilt nytt bensinpumpe rele og tenningsbakstykke, så får man se om det er det som er feilen, jeg har mine tvil, men da veit jeg at de 2 er i orden iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det kan ta litt tid før den starter igjen, kan det jo være halvgiveren, jeg ville prøvd å målt denne med diodeprøve lampe og sett om det er signal når den ikke starter.

 

Har ikke store trua på tenningsbryter under denne feilen..

Men er ikke dumt å bytte, må gjøre det en eller anna gang lell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytta fordeler ett par ganger uten at det forbedra resultatet..

 

kan jo være tenningsmodul og? el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan det å være.

 

Usikker om det er eget strømforsyvningsrele på din, men det kan jeg få sjekket opp.

 

*faensRPmøkk* *hehe*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RP sux! enkelt og greit

 

 

stromforsyvingsrele? hva legger du i det? hva er det? hva gjør det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

update: hvor normalt er det at tenningsmodulen blir varm? greit den har kjøleribbe og alt dette der, men det synes på utsiden av panseret at den er varm pga et område som er fritt for is og snø (har 3 min å kjøre til jobb) ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. hørtes litt vel så ut...

Forsøkt og byttet?

 

Kan væra denna som kødder med deg å..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jo fler liggende.. men er de like? er 7 pinns om jeg ikke husker feil, men har jo vært borti at det er forskjeller på de forskjellige modulene.. og de koster FLESK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.