Golf 2: Bilen stopper uten grunn, får kun start i reversj. (går kun i plussgrader)

Anbefalte innlegg

da har det vært en liten økt i verkstedet, har i dag bytta:

 

Hjerne

Tenningsmodul

Fordeler

 

virker som om bilen nå er bedre.. den har enda ikke vært "lei" og stoppa for meg enda.. og starter lett

 

bytta og servoreim da denne var på tide og bytte.. men dog, ingenting med dette problemet og gjøre

 

får og tenningsbakstykke og nytt rele til bensinpumpa over helga, så da blir det bytte av det og, selvom disse mest sannsynlig er helt i orden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer nok til å ta LANG tid før den er klar med 16v, stresser ikke med det :) og starter 16v'n snart når jeg får ny hjerne til den, så utvides planene, og ting tar ytterligere med tid! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg vært og jakta litt mer.. for å finne feil osv..

 

har i dag bytta bensinfilter og pumpe.. uten at dette hjalp

 

jeg har til nå bytta sjekka:

 

Bensinpumpe

bensinfilter

tenningsmodul

fordeler

hjerne

Monopoint greia og alt rundt den er bytta

flensen til monopoint mellom innsug og greia er i orden

ingen lekkasjer (hadde det vært det, så hadde problemet vært konstant)

 

det som teoretisksett står igjen nå er:

Plugger (fine)

Pluggledninger (fine)

rotor / Fordelerlokk

Coil

ledningsnett

 

har lagt merke til at det knitrer litt nedi fra sikrigsboksen, uten at jeg veit hva dette er. alle ledninger er fine og sitter skikkelig i kontaktene sine

 

 

 

må legge til at jeg er dritt lei hele greia.. og skulle mer enn gjerne konvertert hele dritten til forgasser! da er det mindre som kan gå galt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noen tips eller veit hva dette kan være?

 

bilen stopper som sagt helt uten videre. virker som om tenninga blir borte på den..

 

er i og for seg avhengig av bil, da jeg bruker bilen i jobben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du sier at det knitrer nedi sikringsbrettet, ville jeg

forsøkt og byttet dette.

 

Måtte gjøre det på toern min en gang, mye som plutselig ble borte ....div lamper i instrument brett, blinklys, lys, viskere, fultlys....kødda skikkelig.

Verdt et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er så rart er at ALT fungerer. så nær som akkurat tenninga, virker som om det er tenninga, ingen indikasjon på at det er bensinleveransen som er problemet egentlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i dag skal det byttes rotor og fordeler lokk! samt at jeg har kjøpt elektrorens, slik at jeg skal gå over alle kontakter med dette for å få rensa dem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg vært og bytta noen deler igjen.. denne gangen var det:

 

rotor

fordelerlokk

coil

plugger

 

samt at jeg har gått over alle kontakter med elektrorens.. rensa dem skikkelig (tok like så greit ALT jeg fant av kontakter :) bare får å ha gjort det)

 

hitttil har den ikke stoppa.. men får vente og se nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gleden var kortvarig, nå er faenskapet i gang igjen. samma driten som før!

 

 

blir snart "gal"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...hmmm

 

Blir snart gasser motor oppi blå golfen. : klø : kanskje det er hakket bedre, selv om det ikke er optimalt det heller..(bra når det funker)

 

Skal ikke prøve å bytte ut sikringsbrettet ditt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket den stikka som sitter rett under tennigs modulen?? svigermord hadde samme problem på sin golf med samme "innsprut"... sprayet elektro cleaner inni denne,og problemet forsvant.. tror det er 7 ledninger i den stikka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rele'et blir jordet gjennom styreenheten, legg en ny jordings kabel direkte til gods og den vil gå fint eneste problem er att pumpa vil gå hele tiden når du har tenning på, har gjort det samme på min.

Funker fint det viss du vet om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rele'et blir jordet gjennom styreenheten, legg en ny jordings kabel direkte til gods og den vil gå fint eneste problem er att pumpa vil gå hele tiden når du har tenning på, har gjort det samme på min.

Funker fint det viss du vet om det.

 

Det har han prøvd, les lenger bak i tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel kommet fram til at problemet ligger i tenninga. og ikke i bensinleveransen..

 

og bensinkutt blir det jo ettersom jeg har forstått, så er det tenningssignalet som gir releet til bensinpumpa innslag..

 

prøvde og justere tenning i dag..

 

 

var JÆVLI av egentlig.. måtte vri fordeleren utrolig mye for å finne merket.. så nå er det store "hakket" midt på der hvor man kikker nedi, trur dette kan være feil, men virka logisk for meg..

 

 

bilen er nå helt bajas igjen.. kutter som en gal på tenning..

 

og har bytta mye

 

 

dog enda ikke fått nytt tenningsbakstykke da.. men om det hadde vært slitent, så ville jeg vel merka det på at alt av lys ville forsvunnet og el?

 

 

- Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket den stikka som sitter rett under tennigs modulen?? svigermord hadde samme problem på sin golf med samme "innsprut"... sprayet elektro cleaner inni denne,og problemet forsvant.. tror det er 7 ledninger i den stikka..

 

 

kontakta er gullende ren, ingen irr/korrosjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel en pil du skal kikke ned på (på svinghjulet)..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er et V hakk der .. eneste jeg ser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bilen i orden.. NEIDA!

 

nå er det på'n igjen..

 

 

nå stopper den, og starter ikke igjen før jeg har den i reversj.. har vært litt slik før og..

 

 

hva kan forårsake dette?

 

 

er vel snart så motornettet kan byttes tenker jeg. men er jo ingen som selger denne typen motornett nesten så :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo montere hiddensprut??? Har god erfaring med det du nå???? FLIRE!!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får jo kastet slik nmotornett etter deg på huggeren.. må jo røske det ut selv da.. men .. en dag fri ifra jobb så er vel det gjordt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet med slik røsking nå om dagen er at det er grisekaldt, samt at ledningene da er så stive at det er UMULIG å gjøre noe med det..

 

 

ikke har jeg råd heller. så får gå over alt av nett i morra i værste tenker jeg..

 

 

håkon.. hehe.. du sier det ja. tenkt litt på det :P hehe men kommet fram til at nei.. haff.. sprut på en motor er nok :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

update: bilen funker HELT fint når det er plussgrader ute..

 

 

merkelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rele styres av tenninga. Når du vrir om tenninga så sender den signal til rele som skrur seg på å pumpa går. Branketen dårlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.