Bytte av foring i bakdiffen.

Anbefalte innlegg

Har en 85 Coupe Quattro som lager noen ulyder. Det kommer "klunkelyder" og høres till slarkete ut når man girer og kjører over kraftige humper.

Nå har jeg ikke mekkemulighet her jeg bor, så det jeg lurer på er om det er en stor jobb å bytte denne foringen som jeg tror det er? Må den evt inn på VAG verksted, eller er dette en jobb alle verksted kan gjøre? Hvor mange timers jobb er det sånn ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en jobb alle verksteder kan gjøre.

 

Regn med at det koster 1 verkstedstime, langt fra noen stor jobb. Når du først bytter skift til powerflex eller tilsvarende ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puh, takk for tilbakemelding.

Det kommer også en voldsom skraping under bilen når jeg bremser på gearene. Høres ut som noe metall skraper borti en drivaksel da skrapelyden er avhengig av hastigheten. Kjennes/høres ut som om det kommer fra midten ca mellom forsetene og baksetet. Kjenner noen til dette? Kan det ha noe med den gåene foringen å gjøre mon tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være foringen på mellomakselen som har takket for seg, siden lyden kommer midt under bilen.

 

Ville nok jekket opp bilen og tatt en inspeksjon før jeg sendte den på verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Dersom jeg først skal bytte bakdiff foringen er det vel lurt å bytte foringen i midten også. Er dette er mange timers jobb? Hvor kan jeg få kjøpt en slik? Regner med at VAG er rådyre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Dersom jeg først skal bytte bakdiff foringen er det vel lurt å bytte foringen i midten også. Er dette er mange timers jobb? Hvor kan jeg få kjøpt en slik? Regner med at VAG er rådyre....

 

Høres ut som det er foringen som holder mellomakselen oppe som er utslitt. Den fåes hos NBS, koster vel ca 1500,- må vel ned med mellomaksel..

 

Men: jekk opp bilen, ta tak i mellomaksel og se om den vandrer mye opp ned. Det skal den ikke gjøre. Dette er ganske normalt på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er foringen som holder mellomakselen oppe som er utslitt. Den fåes hos NBS, koster vel ca 1500,- må vel ned med mellomaksel..

 

Men: jekk opp bilen, ta tak i mellomaksel og se om den vandrer mye opp ned. Det skal den ikke gjøre. Dette er ganske normalt på disse.

 

 

Edit: kostet 1869.- ;)

 

http://193.213.24.227/4daction/WA_Katalog/?Klasse=04&ASP=2219620&Type=Audi&Model=Coupe&Year=1985

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.