hjelp! ingen instrumentlys

Anbefalte innlegg

idag gikk lyset på dashbordet: bh : Det eneste som fortsatt funker er lyset som viser hvilket gir automatkassa er i og klokke. Kanskje sjekke en sikring, men hvilken? noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være dimmeren som har røket, ikke helt unormalt det. Kan også være svidd krets på printkortet på baksiden av instrumenthuset. Lyset til girindikatoren dimmes nok ikke, derfor det lyser fremdeles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken sikring står vel i manualen du sikkert har liggende i bilen.

 

Eg sleit med mitt speedometerlys etter at eg hadde hatt nede hanskerommet.

Ein av kontaktene til lyset hadde dotte av, og låg i løse lufta. I humper kom den borti jord - og innimellom låg den til jord konstant (lynte fint når eg sku sette i sikring da, ja...).

 

Det kjedelige for meg var at eg var på veg fra Hallingdal til Trondheim da det skjedde... Så måtte kjøre oppover E6 uten speedometerlys... Kjekt når du ikkje veit kor fotobokser og slikt er... På veien nedover igjen kjøpte eg ei lommelykt som eg teipa fast, slik at eg kunne skimte farten : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:) men det viste seg at det bare var sikring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.