#1 Skrevet Desember 6, 2006 det finnes en spesiell fett har jeg sett noen bruker når de setter sammen ny overhalte motorer, smører inn veiv kammer osv med slikt rødt fett. hvor får man tak på det? hva skal man vaske delene med før man monterer dem i motoren. er jo viktig at det blir 110% reint først! og hvor får man tak i nålelager til blokka.. mine datt ut, og finner de ikke igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2006 Jeg har tidligere brukt lithiumfett under montering, og merket ikke noe problem med det. Fikk tipset om å bruke dette av en erfaren motorbygger (påhengere, men likevel). Slikt rødt fett har jeg bare brukt i forbindelse med kam og nye ventilløftere (boble-motor), da dette fettet visstnok skulle være for den første tilgåingen av kam mot løftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2006 Vi bruker alltid rødt fett ved montering av motorer, aldri vært noe problem. Syntetisk mobil1-fett. Tviler på at fargen er noe problem: smil : Fettet skal jo bare smøre inntil man har fullt oljetrykk, bør ikke ta veldig lang tid det.... Vi vasker med bremserens, dersom delekokeren ikke har gjort ordentlig jobb Nålelager til hva da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2006 Vi bruker alltid rødt fett ved montering av motorer, aldri vært noe problem. Syntetisk mobil1-fett. Tviler på at fargen er noe problem: smil : Fettet skal jo bare smøre inntil man har fullt oljetrykk, bør ikke ta veldig lang tid det....Vi vasker med bremserens, dersom delekokeren ikke har gjort ordentlig jobb Nålelager til hva da? vet ikke om det heter nåle lager, men sitter i de hullene der veivlager skal være tror jeg, noen små dingser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2006 Du tenker på de små styrepinnene som holder lagerne på plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2006 Eller er det thrustelagere du mener? 2 eller 4 halvmåneforma dingser som er i lagermateriale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2006 nei er noen runde greier 4mm rund greie som sitter nedi hvert hull sikkert for å gjøre oljespruten under vevlagrene hardere... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2006 Kan det være underspylingsdyser, de som skal kjøle stempelet fra undersiden? Legg ut et bilde da, så slipper vi å lure mer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...