Motoren dauer ved bremsing ned til 1. gir

Anbefalte innlegg

Har merket dette to ganger. Første gangen, så kom jeg kjørende i 2ndre gir og bremset ned med clutchen inne. Skulle parkere foran en butikk. Før jeg hadde bremset helt ned, hadde motoren dauet.

 

I dag da jeg skulle bremse ned med en bomstasjon, fra andre til første gir, så dauer motoren i det jeg stopper.

 

På de to ukene jeg har hatt bilen har dette skjedd to ganger. Så det skjer ikke hele tiden. Motoren dauer av og til også etter 2 sekunder når jeg starter den for første gang.

 

Hva i heiteste kan dette være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gjorde også det en dag.. men var bare jeg som hadde slurvet når jeg festet kontaktene til TPS.. men siden din bil har dette innebygget i gasspjeldhuset så er nok dette utelukket.

 

Kan være falsk luft som gjør at den stopper, prøv med start gass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok å sprayet på med start spray div. steder i nærheten av innsuget og slangene der, men skjedde ingen forandring...

 

Brukte denne: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82864

 

Eller må jeg bruke en annen type spray? Hvis det var riktig spray, hva i all verden kan årsaken da være?

 

Jeg funderte på om det kunne være at jeg gikk fra 2 til 3 i stedet for 2 til 1, og at motoren kanskje hadde dauet pga. det, men da jeg testet med å gå fra 2 til 3 ved stopp i et buss stopp, så dauet ikke motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel grei den sprayen.. tro egentlig det beste er å bruke diagnoseutstyr på bilen.. er sikkert noen feilkoder der så hjelper deg med å finne årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.