#1 Skrevet Desember 6, 2006 Hei. "Noen" bomma litt på åpningen i garasjen i dag, når bilen skulle rygges ut... Trenger kanskje ikkje sei så mykje meir - for husfredens skyld... MEN - det som skjedde var vertfall at fangeren (bilde 1) hekta seg opp i "dørkarmen", og blei dratt utav festene sine. Dette medførte at dei fleste festene mellom fanger og "metall-fanger" blei knekt. Har det demontert, og ser jo at eg må feste desse sammen på eit vis... Dei runde festene (ringer på bilde 2 - disse skal gjennom hull i metall-fanger) går eg utfra har vært mjuke ein gang... Men det som står igjen av desse er steinharde - og nesten alle er vekke, som følge av det inntrufne. Eg sliter med å få trykkt fangeren på plass nedi metall-fangeren. Den vil liksom ikkje heilt ned på klipsene (firkanter på bilde 2). Trur dette ordner seg om eg fjerner restene av dei runde festene - og får skrudd dei sammen på eit og eit punkt. Lurer derfor på om dere har noen gode ideèr til hvordan det kan gjøres... Prioritet 1 er nå å få fangeren på plass på bilen igjen - slik at eg kan bruke den... Har bruk for den i helga, og neste veke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2006 Ja - da har eg satt fangerens videre eksistens på spill... Har bora hull og satt inn gjennomgående 8mm bolter. Tenkte meg ikkje om og fikk med låsemutrer. Dette fungerer sjølvsagt fortreffelig der eg kan holde på baksida - og fungerer sjølvsagt tilsvarende dårlig der eg ikkje kan holde på baksida... Men, dette skal (faktisk) bli bra - med mindre noen finner på at det er lurt å bomme på hullet i garasjen ein gang til... Da knekker nok ALT i fangeren i.o.m. at det henger litt bedre sammen nå... Men den er nå forsåvidt ødelagt uansett - så... Så bare eg får tak i vanlige 8mm mutrer i dag, så skal bilen (og eg) vera klar for ein tur til Hardanger, og ein skikkelig fest... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...