Knallhard på rattet! Servo? S4

Anbefalte innlegg

Heisann, var ute å kjørte med bilen ista, Audi S4 2.2t. så begynte det å pipe i computern, rødt utropstegn (!), Fant fort ut at det var dårlig med servo-olje, kjøpte ei flaske og fylte på, og lampa sluknet. Kjørte så en 2-3mil, å plutselig etter ett pådrag ble rattet steinhardt. Sto i ett lyskryss, rattet var like hardt som når motoren ikke går. Men når jeg gir gass igjenn blir det normalt, over 2500rpm funker servoen som den skal. Under 2500rpm er den steinhard! Hører en svak lyd fra servoen når jeg drar på, som følger turtallet. Bremser osv funker som før... Hva kan være galt hær? Kan det være luft i systemet på noen måte? Noen tips :) ?

 

Mvh Lasse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

av med lokket til servooljen, fullt rattutslag begge veier noen ganger, som forklart i en annen tråd her nylig, da har du luftet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å luftet uten hell. Trur nokk pumpa er gåen. Stygg lyd i den isåfall :S Rart det skjedde rett etter jeg etterfylte olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å luftet uten hell. Trur nokk pumpa er gåen. Stygg lyd i den isåfall :S Rart det skjedde rett etter jeg etterfylte olje?

 

Hva slags olje etterfylte du med? Du må bruke riktig type servo-olje av mineraltype, ikke ATF-olje, den ødelegger o-ringer etc. Jeg vet ikke hvor raskt slikt ødelegges, men det er iallefall en del som har brent seg på dette før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en olje fra shell, trur den heter tellus tx32? Fikk anbefalt av EStuning å etterfylle med den olja. er det feil olje kansje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en olje fra shell, trur den heter tellus tx32? Fikk anbefalt av EStuning å etterfylle med den olja. er det feil olje kansje?

 

Jeg vet ingenting om den oljen. Men jeg regner med det er riktig type dersom ES-tuning sa det.

 

Er den grønn? står det at det er mineralolje? oppfyller den en eller annen VW-standard?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags S4 er det forresten snakk om? årsmodell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags S4 er det forresten snakk om? årsmodell?

 

I og med at det er en 2.2 turbo så er det vel en UrS4 slik som jeg har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en urS4 ja. etter bilen har stått en stund, dvs 5-6timer og jeg starter den, funker servoen som den skal i 3-4minutt, før den blir hard igjenn. Å når den funker er det heller ingen ulyd fra servopumpa. Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vaere pga. feil olje. Oljen boer ha VW TL 52146 spec. F.eks. G002000 fra Møller eller Titan ZH 4300 B fra oljelageret.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.