#1 Skrevet Desember 6, 2006 Sitter å titter i Autohidden og ser at der står det at topplokksbolter ikke skal byttes, men at på rådelager så skal bolter(?) byttes ut? Er det jeg som ikke har fulgt med i klassen? Begynner det kanskje å bli seint for meg? Trodde da man skulle bytte topploksboltene (skal i hvertfall jeg) og hvilke bolter på rådene er det snakk om? Pinboltene? Er ikke helt med på denne jeg. Og stemmer det med 40NM 60NM og så 180grader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2006 Man skal da virkelig bytte strekkbolter for hver gang. Tror veldig sikkert det er 40nm 60nm og 90* 90* jeg fikk beskjed om av Jonus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2006 Og stemmer det med 40NM 60NM og så 180grader? Når jeg var av med toppen på min -93 A80 for noen år siden så var det først 40nm, deretter 60nm og deretter 180 grader ja (men mener på at jeg tok 2 runder a' 90 grader isteden for 1 runde a' 180 grader). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2006 Man skal da virkelig bytte strekkbolter for hver gang. Tror veldig sikkert det er 40nm 60nm og 90* 90* jeg fikk beskjed om av Jonus. Trodde det jeg også, men ble litt usikker nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2006 Når jeg var av med toppen på min -93 A80 for noen år siden så var det først 40nm, deretter 60nm og deretter 180 grader ja (men mener på at jeg tok 2 runder a' 90 grader isteden for 1 runde a' 180 grader). Hmmm... Men du byttet boltene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2006 Men du byttet boltene? Ja, jeg byttet boltene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2006 Skal være 40-60-90-90 Toppboltene er strengt tatt ikkje nødvendig å bytte. Men pinnskruene i rådene skal alltid byttes, såsant det ikkje er ARP eller tilsvarende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2006 Er ikke helt nødvendig å bytte boltene hvis de ikke er strekt så mye ut. Finnes en tabell som sier hvor lange de skal være når de skal byttes mener jeg. Ikke noe problem å bruke dem 2-3 ganger ihvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 7, 2006 Hepp har nå funnet ut at det er 40-60-90-90 ja! Jeg bytter boltene til toppen alikevel jeg. Har jo ingen oversikt på om de har vært oppe før. Best å være på den sikre siden Takker for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 7, 2006 Jeg bytter alltid strekkboltene på toppen, men har ikke byttet boltene på rådene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2006 Og for å gjøre forvirringen komplett så har jeg sett rådebolter som har vært tynnere på midten, med andre ord godt strekt, og klare for å byttes. Vurderingssak uansett...men topplokksbolter koster jo ikke mer enn 300 + mva så det er jo en billig forsikring:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...