Anbefalte innlegg

Ja ja..

Da klarte jeg det utrolige kunsttykket å rygge vogna på carporten hos bruttern... Mørkt, svart, trangt + litt stress er ikke gode kombinasjoner!

 

Bra at jeg har kjørt skadefritt i 10 år da, slik at det KAN være snakk om kun egenandel hvis jeg tar det på forsikringen..

 

Skaden er: Et par bulker i bakluka, ytre glasset på baklykt høyre side er knust, bakskjermen har sprukket/knekt rett under lykta, og presset seg "ut av sporene" der den er skjøtet sammen med nedre del (ulakkert plast). I tilleg har den flyttet seg et par cm forover ved hjulbuen. Chromlista og fangeren er kraftig oppskrapet akkurat der de "runder hjørnet" på bilen. Jævla Lecamur... :P

 

Regner med at ny bakfanger må bestilles, og DA var det at ideen kom: Hvordan er det å ettermontere ryggesensor?? Dette er er Passat 2002 Highline, og året etterpå kom jo denne med ryggesensor i bakfangeren. Lar dette seg montere på min sånn uten videre, eller blir dette mye pes med hensyn på ledninger osv osv...??

 

Noen som har gjort dette/vet noe om prosessen?

 

Åja; hva tror folket at dette kan komme til å koste?

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt det der... Hvis du skal fikse det på bortimot billigste måte, så får du mye billige deler hos Veng.

Baklykt: (9539618) - 586,25 inkl mva

Støtfanger bak: (9539951A1) - 2016,88 inkl mva

 

Hvis ikke fangern er alt for herja så går det jo kanskje an å reparere den også. Hvis det bare er lykteglasset som er ødelagt, så kan det hende det er billigere å kjøpe bare glass hos Møller enn å kjøpe komplett lykt hos Veng.

Chromelist må du sjekke pris på hos Møller.

Bakluka får du sikkert rettet for en relativt billig penge.

 

Ettermontering av ryggesensorer tror jeg ikke er veldig vanskelig, er jo mange her inne som har gjort det på eldre biler som aldri har vært beregnet på det. Tipper noen av de kan svare deg på dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrolig synd, er fort gjort å rygge borti noe i mørket. selv gjort det, men berga heldivis bra, vart en bulk i plasten neders på bakfangeren, varmepistol så smalt den på plass selv gitt.

 

rygge sensor ja, fant en på qxl for litt siden.

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=413950268

 

bilradiospesialisten: http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=86&ids=artID

bilstereo.no: http://www.bilstereo.no/finn.php?vlink=ALARMER&link=Ryggesensor&mks=ok&PHPSESSID=7685d6a0214bca09cf4f4c78ed8e5b0c

 

Søk på ryggesensor på kvasir, mye å finne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. ikke dumt det der!

 

Det jeg imidlertid har i tankene akkurat nå, er om det er mulig å få tak i den originale VW sin... Tenkte faktisk på om det gikk å få en helt ny 2003 skjerm med sensorer montert originalt, og om det da bare var "plug & play", eller om det må noe software/hardware til for at det skal fungere i min 2002 modell...

 

TJ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.