Anbefalte innlegg

Hei jeg har litt svak dunke lyd ved kjøring.. merker det litt i ratt og i gulved nede ved pedalene.. merker ikke noe på gearstanga.. lyden endrer seg med farten, og høres ikke under 40km\t ca.. den er der når jeg kjører rett fram og svinger til den ene siden, men når jeg svinger til den andre.. bare 1cm på rattet er det helt stilt.. dette kan være? :\ har akkruat hatt den på forstillingskontroll..

 

noen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket drivledd? Om du nettopp har hatt den på verksted så er det ikke en selvfølge at de har sett dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm.. har byttet begge på den ene siden.. før di ble bytta var det og ulyd, men da var det klunking, også kjente man det veldig godt i gearspaken!.. også kom det og gikk litt.. så tror ikke det er di nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke si noe sikkert, men det hørtes veldig ut som et defekt drivledd. Trenger ikke å oppføre seg likedan som forrige gang. Skader ikke å sjekke de. Er jo bare å jekke opp bilen å snurr hjulet litt frem og tilbake å holde en hånd på drivakselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for meg høres det ut som fjørbeinslagrane framme som er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for meg høres det ut som fjørbeinslagrane framme som er gåen.

Bare litt pussig at lyden endrer seg med farta da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved større fart så beveger bilen seg meir og da små hopper bilen litt.

ta å åpne panseret ditt og sjå på dempertårna. trykk bilen ned og så om det er store bevegelser i toppen av dempertårna der demper er festa. det sies at den skåla du ser skal ligge nedtil tårnet nå bilen står på eigne hjul. viss den ikkje gjør det så er fjørbeinslagarne som er gåen eller at demparen/fjøra ikkje er skrudd godt nok til.

du kan og ta å jekke opp bilen og sjå om du kan bevege demparen opp og ned og side lengs. kan du dette så er det noko gale det.

når det er drivledd så finner man det ut ved å kjøra sakte ved full rattutslag og da vil man høre knaselyder. knaser det når du svinger til venstre så er eit av venstre drivledd kaputt. kjem det lyder når du svinger til høyre så er det eit av høyre driledd som er kaputt.

 

men det kan og vera dårlig endeledd eller styreledd/styrestag. men dette burde man funne ut når du tok hjulstilling. men jekk opp bilen og "riv" litt i dekket. viss du tar henda kl 3 og 9 på dekket og drar det inn og ut og du kjenner dunking så er styrestag/styreledd deffekt.

tar du henda kl 12 og 6 og drar og skubber dekket inn og utover så er endeleddet defekt. gjer slikt på begge sider.

 

viss du kan vri litt på rattet og bilen ikkje skifter retning eller rattet virker litt løs så kan det være tryreledd/styrestag eller leddet som er mellom rattstammen og tannstanga.

 

håper dette hjalp deg litt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.