#1 Skrevet Desember 7, 2006 Alòah! Har et stk. s4 avant 2,2tQ -93mod. prosjekt, og trenger litt hjelp... Har lest litt på forumet anngående disse fryktelige "ufo" bremsene, men lurer fortsatt litt.. Som f.eks på s6, der er d ikkje "ufo" bremser(?), passer evt. de bremseopplegget på s4? Skal lage eksos nå ganske strax, men lurer litt på hva dere mener om 2 tuter bak på hver side? Må da evt. skjære bort noe av bagasjerommet, mye jobb?! Skal legge rustfritt 3" hele veien, noen som har bra forslag til potter bak? Åpen for forslag og legg gjerne til bilder... : smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2006 Alòah!Har et stk. s4 avant 2,2tQ -93mod. prosjekt, og trenger litt hjelp... Har lest litt på forumet anngående disse fryktelige "ufo" bremsene, men lurer fortsatt litt.. Som f.eks på s6, der er d ikkje "ufo" bremser(?), passer evt. de bremseopplegget på s4? Skal lage eksos nå ganske strax, men lurer litt på hva dere mener om 2 tuter bak på hver side? Må da evt. skjære bort noe av bagasjerommet, mye jobb?! Skal legge rustfritt 3" hele veien, noen som har bra forslag til potter bak? Åpen for forslag og legg gjerne til bilder... : smil : Komplett S6 fjærbein med bremser (og noen sene S4 uten UFO) er bolt on på S4. S6-bremsene passer i utgangspunktet ikke på S4 fjærbein med UFO, det må kappes og borres og freses. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2007 Alòah!Skal lage eksos nå ganske strax, men lurer litt på hva dere mener om 2 tuter bak på hver side? Må da evt. skjære bort noe av bagasjerommet, mye jobb?! Skal legge rustfritt 3" hele veien, noen som har bra forslag til potter bak? Åpen for forslag og legg gjerne til bilder... : smil : 2 tuter bak, på hver side....?? Dvs 4 tuter tilsammen.... Neeii. Hadde jeg vært deg ville jeg beholdt original exosføring og heller bygget en gromm dobbeltrør-endestuss, â la "diesel-look" med 2 nedoverbøyde enderør. Dette ser fett ut...har ikke bilde nå men det finnes fra andre her.. Good luck: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2007 Du sier du har lest om disse "forferdelige" ufo bremsene. Jeg kan vel bekrefte det at de er ikke så "forferdelige" som mange skal ha det til. Største problemet er at det absolut ikke ser pent ut! Størrelsen på selve skiva er jo hele 310mm *sist jeg sjekket på min* og det klarer fint å låse hjulene på min 17-1800kg tunge Audi 200 i rundt 150km/h (husker ikke hva jeg hadde som toppfart i enden av sletta, så skriver 150 så er jeg på den sikres siden)(testet på rudskogen) og de overlever fint å kjøres på bane med så lenge du skrur av abs'en. (noe jeg ikke gjorde min første tur der ute, og som ressulterte i VELDIG varme bremser!) Problemet mange sliter med er at de blir skjeve, og de er utrolig DYRE å bytte ut. Er vel ca 5000,- bare for 2 skiver Når det gjelder eksos ut er det noen biler som blir meget pene med 4 rør ut bak. Andre absolut ikke. Dette blir en vurderingssak på hvordan du skal gjøre det selv. Jeg har lyst på 4rette (2 på hver side) ut bak på min 200, eller 1stykk 3" eller 3.5" "dieseleksos" istedefor den enden jeg har nå selv om det faktisk ser ganske allright ut. Vil du ikke bygge selv, så har du jo Svendsen eksos som sikkert kan ta jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2007 Passer ikke fjærbeina fra S4 V8 på da? Er ikke dem levert uten ufo? Mulig jeg er heeelt ute å kjøre nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2007 Snakket med krb før i "høst" og fikk pris på 345x30mm skiver med klosser og calippere + brakketer som får dette til å passe på s4 ufo. Ett ombyggingsett altså, skulle ha 15000, synes ikke det er så ille for såpass til bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 12, 2007 OoH! *bukke-nikke-neie* ..takker for masse flotte svar! *smile* Eksosen er da på plass... 3" og simons effektlyddemper og 2 2,5" enderør. Ble gjort på enkleste måte, som Jon-Christer fåreslo; men å beholde orginale exosføringe; ..fornøyd jeg! "ufo" bremsene må jeg komme nermere innpå senere... Litt annet dill-dall jeg må fixe først, bremsene funger jo enda, o'right! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...