Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes mye om dette på forumet. Jeg har stort sett lest det meste, men det har ikke gjort susen enda.

 

Dette er en A3 fra -97. Den har SKN chip fra NBS.

 

Bilen kobler i nødmodus stort sett hver dag. Når den kobler ut virker å være helt tilfeldig. Det er ikke ved noe spesielt turtall/pådrag eller ikke/osv. Plutselig merker jeg bare at kreftene er borte når jeg gir litt gass.

 

Jeg har byttet:

 

*LMM

*Turbo

*Magnetventil

*Katalysator

 

Jeg har også renset innsuget og byttet vakumslanger.

 

Nå begynner det å bli dyrt, og jeg begynner å bli lei. Noen tips? (eller kjøpere på bilen?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forresten feilmeldingen jeg fikk ut fra VAG-COM:

 

------------------------------------------------------------

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

Control Module Part Number: 038 906 018 A

Component and/or Version: 1.9l R4 EDC G00SG 1001

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06313

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

------------------------------------------------------------

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt trykk sensoren. Står sikkert montert en plass etter Intercooleren før innsuget.. Er ikke helt sikker på denne plasseringen så dersom det er noen som vet må de skyte inn..

 

Eneste som virker fornuftig av det jeg kan se..

 

Men du kan jo selvfølgelig prøve å ta ut chippen å se om den blir bedre da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er chip siden dette problemet var også før chipping. Kanskje dumt å chippe den da, men vi bytta LMM samtidig fordi vi trodde det var den.

 

Tror jeg vet hvor denne sitter men er ikke helt sikker på det er den du mener. Skal prøve dette. Kom gjerne med innspill dersom noen er sikre. Hvis det er den jeg tror har den blitt renset, men det er kanskje ikke godt nok i alle tilfeller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne på denne siden og. Litt usikker på hvordan jeg skal trykkteste systemet. Er det noe alle verksteder kan gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det mener jeg at de skal ha mulighet for. Er jo bare å høre med et vag verksted så finner du jo det fort ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.