#26 Skrevet Januar 24, 2007 At det blir sånn i lokket er ikke unormalt når det er kaldt ute.. Sjekk om all oljen er sånn, dersom den er det har du toppakning/topp-problem.. Men bare det der på innsiden av påfyllingslokket eller toppdekselet er slett ikke unormalt i lave temperaturer med småkjøring. Jeg har plagdes med trykket siden jeg kjøpte motoren! Den startet ikke å nykke før jeg kjørte hard en kveld og da ble det værre og værre.. Når motoren er skikkelig kald går den bare på fire sylindre og når motoren er varm nykker den kun ved fult pådrag. tenkte da at lekasjen ble sånn høvelig tett at det ikke er noe problem ved vanlig kjøring men at det ikke ble nok når det ble "mye" trykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 24, 2007 har du tatt komp test på motoren? Det burde vel si noe om topp pakningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 16, 2007 har du tatt komp test på motoren? Det burde vel si noe om topp pakningen. Skal få tatt CO måling av kjølevannet og tatt en syl.lekasjetest nå ila helgen. Da vil det vise seg om den er gåen eller ikke:) Kan jeg bare dra ut lambdasonden og starte bilen og kjøre for å se om det er den som fucker hele greia? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 16, 2007 Her er det noe som lever sitt eget liv! Jeg kobla ut lambdasonden og prøvde da.. Men da ble det ikke noen forskjell. Så jeg tenker at den er i orden. Skulle starte nå nettopp og da gikk bilen såvidt på tomgang.. 3-400rpm. For at den skulle komme opp på turtall måtte jeg lure med gassen og stå sånn til den kom opp på 50 grader. da begynte den å gå ok slik at den kunne gå fremover. En stund gikk den helt reint (bare at alt gikk i sirup) og lada faktisk 0.35-40 som den skal! HVA SKJER? Hvis jeg har bilen i fri og bånner fjøla så tar det ca 2 sek (fremdeles i sirup) før den når turtallsperra og da smeller det noe JÆ....!!! En ENORM stikkflamme smeller og i eksosen.. Som sagt så går alt i sirup: eek : føles som den har 50HK!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 16, 2007 Her er det noe som lever sitt eget liv! Jeg kobla ut lambdasonden og prøvde da..Men da ble det ikke noen forskjell. Så jeg tenker at den er i orden. Skulle starte nå nettopp og da gikk bilen såvidt på tomgang.. 3-400rpm. For at den skulle komme opp på turtall måtte jeg lure med gassen og stå sånn til den kom opp på 50 grader. da begynte den å gå ok slik at den kunne gå fremover. En stund gikk den helt reint (bare at alt gikk i sirup) og lada faktisk 0.35-40 som den skal! HVA SKJER? Hvis jeg har bilen i fri og bånner fjøla så tar det ca 2 sek (fremdeles i sirup) før den når turtallsperra og da smeller det noe JÆ....!!! En ENORM stikkflamme smeller og i eksosen.. Som sagt så går alt i sirup: eek : føles som den har 50HK!! kan nesten høres ut som et k-jet/tenning problem, eler evt. feil på register.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 17, 2007 men om den skulle være feil på registeret.. da vil den jo ikke nykke når den lader? eller selvsagt nykker den når den tenner feil! Faen! Har den bare hoppet over på registeret da? Men hvordan er det mulig da? Har jo kjørt med denne feilen lenge. I dag ble den plutselig teit og vil ikke gå i det hele tatt..Bare bobler og smeller i eksosen:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 17, 2007 hei,' lest tråden din nå majones under toppdekslet er ikke akkurat normalt hvis du har frisk, riktig olje. Tyder på at paakningen kan ha fått en smell. og siden du syns du taper kjøleveske tar jo denne veien et sted. Men ang fusking når man får ladetrykk så kan dette skje hvis du har feil plugger. Jeg ville sjekka register, tenningstidspunkt, skifta plugger. Deretter er det bare å gå for toppakningen. Den er grei å skifte. Du skal kunne løfte av toppen med manifolder på. Se over toppen før du monterer den igjen. du ser antagelig skade på pakningen hvis den er blåst. Ev, fargeforskjell på stempler og topp. Kom på en ting til. Hvis du har dårlig bensinpumpe(*for lavt trykk) så vil ikke motoren gå ved for mye pådrag. men normalt på mindre gass.. Dette kan du jo sjekke med en bensintrykksmåler. skal ligge rundt 5-7 bar mener jeg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 17, 2007 hei,' lest tråden din nåmajones under toppdekslet er ikke akkurat normalt hvis du har frisk, riktig olje. Tyder på at paakningen kan ha fått en smell. og siden du syns du taper kjøleveske tar jo denne veien et sted. Men ang fusking når man får ladetrykk så kan dette skje hvis du har feil plugger. Jeg ville sjekka register, tenningstidspunkt, skifta plugger. Deretter er det bare å gå for toppakningen. Den er grei å skifte. Du skal kunne løfte av toppen med manifolder på. Se over toppen før du monterer den igjen. du ser antagelig skade på pakningen hvis den er blåst. Ev, fargeforskjell på stempler og topp. Kom på en ting til. Hvis du har dårlig bensinpumpe(*for lavt trykk) så vil ikke motoren gå ved for mye pådrag. men normalt på mindre gass.. Dette kan du jo sjekke med en bensintrykksmåler. skal ligge rundt 5-7 bar mener jeg å huske. Hei. Takk for svar!!! Noen av sympotomene er borte.. men andre har kommet opp. Når det gjelder pluggene så er har dem blitt byttet etter at feilen kom opp for å, gjøre akkurat som du sier; sjekke om dem er feil. Var en liten tankevekker det med registeret. Siden den plutselig begynte å gå i sirup. Reima kan jo hoppe over når motoren nykker sånn at hele bilen hopper! Jeg har prøvd to bensinpumper og det er ingen forskjell. Motoren kan lures opp på turtallet, men det er bare bobling i eksosen når jeg prøver å dra den fremover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...