Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har siden søndag opplevd at det suser og hyler ganske godt når jeg gir gass på i min A6 1.8T. Slipper jeg gassen roer lyden seg helt ned.

 

For meg virker det som om dette er turboen, men kan det være andre ting?

 

Hvor mye koster evt en ny turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sannsynligvis det... eller falskluft... Trur det er 12-13k for en bytteturbo på møller... Men kjøp en annen type billigere istedet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 13k får du en turbo som kan gi fra seg lett 700 hk hos vsmotor.. så tipper det er billigere... kanskje ikke hos møller.

Let litt rundt, kan finne brukt turbo og, det har jeg god erfaring med. bare sjekk om det er slark.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan sjekke att ikke en turboslange har sprekt først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyden kommet plutselig indikerer det mer hull i trykkslange enn defekt turbo. Hull i slange medfører både at du hører bedre, og at turbo får ennå høyere turtall for å kompensere for trykklekkasjen.

Overhaling av turbo i hos GIK-turbo i Sverige kommer på rundt 4 lapper.

Ved sjekk av turbo: radialklaring tillates (her vil oljefilm gjøre at den flyter), aksialklaring skal det være svært lite av (ellers vil viftebladene ta i huset og du får lyd og ødeleggelser)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.