Lakkskade fra front til ende

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Audi som nylig ble misshandlet av en eller flere. Når jeg kom til parkeringsplassen så jag at det var noen som hadde laget en stor ripe fra frontlykt til baklykt på bilen. : gråter : Ser ut som om noen har brukt nøkkel eller lignende!: bh :

 

Det er sinnsykt irriterende.... At folk ikke kan la andres saker være i fred!!!

 

Lurer på om hele siden må omlakkeres eller om det finnes løsninger for å kun ta stripen? Hadde jo vært greit om det ikke ble alt for dyrt...:) Ripen er hvit, altså er det ned til grunningen etter det jeg har forstått.

 

Og om noen har erfaring med lakkeringsverksteder i fredrikstad/sarpsborg distriktet.

 

Andreas

A4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anmeld,å siifra til forsikringsselskap om hærverk...da kommer det kansje til en løsning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega opplevde det samme på sin 80 Avant for mange år siden. Han valgte å få reparert bilen på kaskoen, og det var en stor tabbe, for han fikk et omfattende bonustap av det. Tror han endte opp på -20% når bilen var fikset. Alt utenom taket måtte lakkes, og bilen hans var bare 5 år gammel da det skjedde (95 mod, skjedde i 2000)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Har sjekket forsikringsselskapet, der er det egenandel på 4000 kr + 30% bonustap, altså fra 75% til 45%. Er på fjerde år med 75%.: eek :

 

Fikk et tilbud fra en lakkerer på ca 8500 kr, da lakeres hele siden på bilen. Han mente det ikke var bra å bare fylle igjen ripen med lakk og rubbe bilen.: klø :

 

Vet ikke om den prisen er høy/lav, men da lønner ikke kaskoen seg hvertfall...

 

Skal sjekke litt mer om en ukes tid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ripa opp hele siden på Passelaten for et par år siden.: gråter :

Hele sida ble lakka opp igjen, kom på 11 000,-: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En lakkskade kommer vel aldri til å lønne seg å ta på forsikringen...8500 inkl moms hørtes ikke så ille ut egentlig. Tror det kom seg på 3000 en gang i tiden da en maler sølte maling på hele sida mi...da var bilen nylakkert fra før, så hadde lakk osv stående. Det var også uten moms.... ;)

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som anmeldt hærverk blir det vel ikke egenandel eller bonustap!!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som anmeldt hærverk blir det vel ikke egenandel eller bonustap!!?

 

Det er nok ikke sånn det virker...

Det blir uansett egenandel og bonustap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel variere fra forsikringselskap til forsikringselskap, men jeg var i kontakt med "mitt" selskap for noen år siden for forsøk på tyveri av front-leppe + blinklys.

 

Fikk da opplyst at så lenge dem ikke hadde prøvd å komme seg inn i bilen, fikk jeg ikke dekket noe uten bonustap ++. Hadde den forsøkt seg på innbrudd, hadde jeg fått dekket det meste.... Uten tap av bonus o.l. etter det jeg forstod. Pussige greier.

 

Synd med bilen din, surt at andre kan synke så lavt med å gjøre sånnt. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke sånn det virker...

Det blir uansett egenandel og bonustap.

 

I 97 hadde jeg hærverk på bilen jeg hadde da. Den gangen så definerte Gjensidige hærverk som tyveriskade. Fikk lakket hele siden, byttet den ene baklykten og leiebil i perioden bilen stod inne. Siden det var montert FG-godskjent alarm hadde jeg heller ikke egenandel og fikk ikke bonustap: rock : , MEN vet at Gjensidige definerer ikke lengre hærverk som tyveriskade: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.