knirking bak på S6 2,2 TQ

Anbefalte innlegg

hei, som topic sier så har jeg problem med at s6en knirker veldig bak... noen som veit hva det kan være???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme priblem på a4 en, det var en fjær som var knekt å kom borti demperen. men det vanlige er jo bærearmsforingene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

camberstaga dine som begynner å bli slitne......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme priblem på a4 en, det var en fjær som var knekt å kom borti demperen. men det vanlige er jo bærearmsforingene

 

 

fjærene bak er hele så det er ikke det...

 

 

camberstaga dine som begynner å bli slitne......

 

 

koster de mye?? mye jobb å bytte?? sikker på at det er dem???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti biler hvor knirk har blitt borte av å smøre inn gummipute over fjær med talkum eller fett (siste er nok ikke så lurt mtp oppløsing av gummi)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster de mye?? mye jobb å bytte?? sikker på at det er dem???

 

Det er relativt dyrt orginalt jaffal, tror det var mellom 1600-1800 kroner staget, men det er en smule billigere å bestille utenlands!

https://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=gjqgh155jdw5gjfughdgwoj1&makeid=800002@Audi&modelid=1009369@S4%20&year=1994&cid=27@Suspension%20System&gid=7535@Control%20Arm

Du kan raskt sjekke det, hvis du skrur av hjula bak, så er det bare å sjekke stagene, det pleier å merkes ganske fort hvis de er slarkne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten 100% sikkert at det er camberstagene dine. Min knirka også bak. byttet begge to jeg da siden man må ta 4-hjuls kontroll etter byttet. En på jobben min fikk også samme knirket en uke etter meg(A6 C4 samme understell som meg)

 

Du kan være heldig å få vekk lyden ved å spraye silikon spray ved gummi mansjettene til camberstagene. (dette som en midlertidig løsning så du slipper den irriterende lyden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000.- for høyre og venstre side i følge Mekonomen på Rud i Bærum. Kan knirke andre steder også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan gi meg delenummeret på disse stagene???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bestille nye deler til min og, trodde det var bærearmsforingene som knirker, men kan jo virke som det er camberstaga på min og, noen som har bilder av disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bestille nye deler til min og, trodde det var bærearmsforingene som knirker, men kan jo virke som det er camberstaga på min og, noen som har bilder av disse?

 

Bilder ligger i linken min lenger oppe.

Mine camber stag var kaputt, men de lagde ikke lyd så det kan nok variere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet endeledd begge sider (foran) og camberstag på begge sider i dag på min. Staget på ene siden bak knirket iblant, men ikke alltid. Det andre var stille, men begge var slarkete.

 

Ga 760,-/stk for camberstagene hos Meca med litt rabatt, 198,-/stk for endeledd samme sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan gi meg delenummeret på disse stagene???

 

443 505 351p venstre

443 505 352p Høyre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000.- for høyre og venstre side i følge Mekonomen på Rud i Bærum. Kan knirke andre steder også ;)

 

Det er sant;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.