#1 Skrevet Desember 8, 2006 Nå har det skjedd noe rart Med S6n. Fikk en bensin lekasje i motorommet så jeg lot bilen stå til jeg skulle på verksted. D.v.s. fra lørdag til torsdag. På torsdag da jeg skulle kjøre bilen på verksted var batteriet helt flatt. Det glødet ikke i kupe lyset en gang. Batteriet er nytt det byttet jeg i sommer. Fikk da tauet bilen på verksted. Bensin lekasje ble fikset og bilen bestod eu kontrollen.... MEN temp. måler, turteller, speedometer, trip og km teller og bensin måler virker ikke lenger. Klokke, olje temp og volt meter virker. I tillegg så kutter motoren når jeg gir på litt ekstra. Istedet for ekstra trykk fra turboen så kutter motoren og jeg må gå av gassen igjen for at det skal slutte å lugge. Hva er det som har gått i dass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2006 er ikke sikker på hva det kan være, men ville begynnt med å sjekke sikringene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2006 Takk! Da er det vel bare å finne fram lommelykta og multimeteret og sette seg ut i mørten når jeg kommer hjem da. Heldigvis regner det ikke (i hvert fall ikke akkurat nå). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2006 Nope, ikke sikringer. Alle ser ok ut. (Skal måle over alle i morgen for å være helt sikker.) Flere teorier taes imot med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2006 Ingen andre forslag på hva dette kan være? Hva med fuskinga, er kan det også bare skyldes en sikring eller kan jeg ha fått en lekk turbo slange f.eks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2006 får den ikke for lite bensin.kopis har samme prob med turboen sin når han gir på å litt turtall så begynner den å lugge å må slippe popp gassen som den får for lite suppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2006 Fungerer "dimmeren" på de lysa du har igjen i instr. Fred? Hører du noe "fiselyd" når pådraget svinner hen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2006 Har akkurat henta bilen etter å ha fiksa en bensin lekasje i motor rommet. Bilen lugga ikke før bensin slangen ble fiksa. Kanskje det er satt inn for liten slange? Når det gjelder instrumentene så lyser det i alle sammen, men jeg har ikke testa dimmeren. Oppdaget i stad at kjøre komputeren er død også. Flott, da har jeg fått et par ting til å skjekke i morgen... EDIT: Ingen fise lyd nei. Motoren bare dør et kort øyeblikk liksom og går jeg ikke av gassen så lugger det bare værre og værre med hypigere og hypigere frekvens. Siden jeg ikke har turtelleren er jeg litt usikker på når det skjer men det høres ut til å skje rundt 3-4000 omdreininger ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2006 Er instrumentene i orden igjen nå? Forstod det som om det var noen borte jeg? Muligens og noe dritt i filteret, men det skal litt til, tenkte bare siden de hadde hatt det oppe og sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 8, 2006 Nei instrumentene virker ikke men det er lys i de. De står bare på 0 alle sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 8, 2006 Det er jo alltids en mulighet for at man har "tatt livet" av eller skadet en styreenhet e.l. ifbm med start av bilen igjen etter at batteriet var tomt. Går utfra du brukte kabler eller booster-boks ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 8, 2006 Motorstyring i nødmodus etter flatt batteri? Kan ha vært uheldig og gitt instrumenter en karamell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 8, 2006 for lite ampere i batteriet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 9, 2006 Det er jo alltids en mulighet for at man har "tatt livet" av eller skadet en styreenhet e.l. ifbm med start av bilen igjen etter at batteriet var tomt. Går utfra du brukte kabler eller booster-boks ? Brukte først batteri lader. Koblet på + og minus klypa før jeg satte i stikkontakten til laderen. Etter 1 times lading var det fortsatt ikke nok strøm til å dra start motoren rundt. Bilen ble derfor tauet på verksted. Hva de gjorde for å få start på bilen vet jeg ikke. Batteriet ble byttet i sommer så det burde være ok. (Hvis jeg kjøpte riktig batteri da. Kjøpte maken til det som satt der fra før.) Håper virkelig ikke jeg har fått ødelagt en styrings boks eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 9, 2006 Har nå målt over alle sikringene og alle er hele. Dimmeren på instrument lyset virker. Det samme gjør klokka, olje temp, voltmeteret og ute temp måleren. Det som ikke virker er: - Cruise kotrollen - Kjøre computeren - Vann temp måler - Turtelleren - Speedometeret - Km telleren - Trip telleren - Tank måleren I tillegg så fusker bilen ved gass på drag når turtallet kommer opp i ca. 3-4000rpm. Alt annet elektrisk i bilen fungerer som det skal. Så det er vel bare å bestille ny verksted time og belage seg på en ordentlig regning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 9, 2006 Hmm, får håpe det ikke er styreenheten da..den ble ødelagt på A8n min nå, og det blir 30 000 kr for ny. Det som skjedde var at motoren døde ut på lavt turtall, og turtellern var dau, og oljelampa lyste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 9, 2006 De aller fleste ville vel strangt talt stått og piska verkstedet hvis det er noe som har skjedd mens bilen var der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 9, 2006 Enig men siden bilen hadde stått fra lørdag til torsdag og hadde helt flatt batteri på torasdag er det vel sansynlig at det er noe som har forårsaket akkurat det og det også er årsaken de problemene jeg har nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 12, 2006 Er det ikke mulig å få lest ut feil koder på displayet på klima anlegget eller noe på denne bilen? Noen som vet hvordan det gjøres? Hva med vag-com kan jeg finne ut noe med vagcom? PS. Klokka er forresten død den også. PS 2. Ny verksted time er ikke før 2.1.2007. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 12, 2006 Hehe.. Det er ikke sikkert det er så alvorligt, jeg synes det høres ut som at du har dårlig tenningsbryter, prøv å bytte denne hvis du får jukka igang instrumentene ved å vri litt frem og tilbake... Bare et tips, i hvertfall! s-cars.com og http://www.sjmautotechnik.com kan også gi deg noen tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 12, 2006 Så lenge det er så mye som er dødt, så skulle det ikke forundre meg om bakstykket på tenningslåsen din er ett fint sted å begynne nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 12, 2006 Da er bilen normal igjen. Fikk et tips fra Møller Follo. Skal aldri undervurdere merke verksted igjen. Løsningen er som følger: 1. Ta av - polen på batteriet. 2. Stikk nøkkelen i tenninga og vri om. 3. Vent 30 sekunder. 4. Sett på - polen på batteriet igjen. Og vips så virker ALT igjen! Det var en reperasjon til kr. 0,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 12, 2006 jøss møllerverksted som har peiling på s biler!! ta vare på de! (s2? er det quattro på den, spm jeg mener de burde vite:P) Forsvant fuskinga og eller? er dette noen måte og resete noe på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 12, 2006 Ja fuskinga ble også borte. Fuskina skyldtes vel at motoren gikk i nød programmet. (?) Den lille oppskriften reseter computeren i bilen. (Blir som å restarte PCn din.) Løste alle problemen jeg hadde i hvert fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 12, 2006 Ja, se det, jøss, det er som Tommy sier, at dette tilhører sjeldne tilfeller! Aldri hørt om denne måten før jeg heller Kjempe at det var en så lett "reperasjon" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...