motorolje anbefaling Mekonomen?(passat tdi)

Anbefalte innlegg

Hallo folkens, jeg skal bytte olje på diesel dyret i helgen, og lurte på om det var noen som kunne anbefale en god olje på mekonomen.

Bilen oljen skal på er en 2000 mod passat 1,9 tdi

pumpedisel, ts chip (orginal 115hk) 136000km på telleren.

Har også hørt at det oljefilteret de selger på meko er ok, stemmer dette?

 

Takker for alle svar jeg kanskje får, og ønsker folket en konge helg: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvilken oljer de har som passer din av det di har, men den skal ha merking VW505.01. ikke 505.00 så lenge du har pumpedyse.

Kan greit bruke filtra demses, er vel ofte Mahle du får der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvilken oljer de har som passer din av det di har, men den skal ha merking VW505.01. ikke 505.00 så lenge du har pumpedyse.

Kan greit bruke filtra demses, er vel ofte Mahle du får der.

 

 

ok..det er notert:)

takker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får Mahle på Mekonomen, som er oljefilter av god kvalitet :)

Ellers har vel Fuchs v/oljelageret.no endel oljer som passer, vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får Mahle på Mekonomen, som er oljefilter av god kvalitet :)

Ellers har vel Fuchs v/oljelageret.no endel oljer som passer, vil jeg tro.

 

ja jeg har vært inne å sett på oljen de har, men jeg hadde tenkt å bytte i helgen...såå da får jeg ikke olje derifra såå fort:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare Shell, Statoil og Castrol som har olje som tilfredstiller kravene til PumpeDyse motorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder oljefilter er vell ikke det noe dyrere orginalt.

Så hold deg til orginal filter. og olje spes i instruksjonsboka så går det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang oljefilter så er ingenting bedre enn noe annet.. Alle ettermarkedsdeler er produsert etter kvalitetsnormer... Så det du får over disk idag er minimum lik originalkvalitet.. Vel å merke det som angår slitedeler... Motor, brems, clutch osv..

Ang olje så kan jeg anbefale Mobil 1 0-40.... Kjørt over 200.000 på denne oljen, og dette med 0 oljeforbruk.... Både Audi, vw og bmw.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så koster oljefilter mye mindre hos møller enn hos mekonomen.

Jeg var innom idag og betalte under 100kr for org filter til audien(1.9TDI). hos mekonomen koster det nesten 170kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så koster oljefilter mye mindre hos møller enn hos mekonomen.

Jeg var innom idag og betalte under 100kr for org filter til audien(1.9TDI). hos mekonomen koster det nesten 170kr.

 

hmmm...det er vel litt feil vel...jeg betalte 54 for det jeg kjøpte, da var rabatten vi får trukket fra:)

så hvis du har blitt forespeilet en pris på 170:confused: så må det være feil:)

Oljen hadde de ikke inne, så den måtte bestilles, så da blir det og bestille på oljelageret istedet tenker jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm...det er vel litt feil vel...jeg betalte 54 for det jeg kjøpte, da var rabatten vi får trukket fra:)

så hvis du har blitt forespeilet en pris på 170:confused: så må det være feil:)

Oljen hadde de ikke inne, så den måtte bestilles, så da blir det og bestille på oljelageret istedet tenker jeg:)

Du var ikke innom Mekonomen Sandvika i dag...? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du var ikke innom Mekonomen Sandvika i dag...? : klø :

 

jepp det var jeg: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang oljefilter så er ingenting bedre enn noe annet.. Alle ettermarkedsdeler er produsert etter kvalitetsnormer... Så det du får over disk idag er minimum lik originalkvalitet.. Vel å merke det som angår slitedeler... Motor, brems, clutch osv..

Jaha? Hvor står det at oljefilter skal være minimum originalkvalitet eller bedre? Betyr det at du mener at alle oljefilter er helt likt konstruert og like innvendig? Er filtermaterialet er helt likt i alle oljefiltre?

 

Oljefiltre fra forskjellige produsenter er absolutt ikke like innvendig. Et oljefilter av dårlig kvalitet kan være konstruert slik at oljen går i bypass forbi filteret langt raskere enn det ville gjort i et filter av god kvalitet. Det vil i praksis si at olja ikke blir filtrert i det hele tatt. Filtermaterialet i et oljefilter av god kvalitet slipper langt færre partikler gjennom, enn det gjør med filtermateriale av dårlig kvalitet, som igjen betyr at oljen ikke blir filtrert ordentlig - som igjen betyr [fyll inn selv hva som skjer videre]... Det beste tipset må være at man ikke sparer et par tiere på et dårlig oljefilter. For de finnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige oljefilter gjør tilstrekkelig jobb... Herregud, produsent/leverandør hadde fått probler etter første motorhavari.... Men at noen filter kan være bedre enn andre, det tviler eg ikke på.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.