Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mye arbeid og skifte et hjullager bak på en Audi Coupe Quattro??

Er det noe spesial værktøy man må ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er hele fjærbein som det er på min (88 90q) så er det bare å skru ut hele fjærbeinet, og få slått ut det gamle lageret, og pressa inn det nye. Er vel en mulighet for at det er delt, slik at du slipper å dra ut hele fjærbeinet så vidt jeg veit. Det eneste 'spesielle' du da trenger er ei presse til å få det inn. Noe som man finner på det lokale verkstedet, eller hos en kompis med litt ustyr ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten quattro skal det ikke være noe prob i hvertfall. Jeg skal bytte på min i morra. Men hjulopphenget bak på en quattro er jo i praksis et forhjulsoppheng som er konvertert. Så vil tro du må ned med fjørbein. Deretter er det å presse ut det gamle, og inn det nye. Bruk det gamle til å legge an på nå du presser inn det nye, så slippper du å ødelegge det. Få med deg noen som har gjort det før, så er du sikker på at du ikke må bytte igjen på lørdag kveld....

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes også et 'kit' for å gjøre det mens den er på bilen, med noen skiver og en svær bolt, men vet ikke hvor enkelt det er å få til.. Slipper å justere hjulstilling etterpå, da.. (i hvertfall hvis en må løsne noen av boltene som justerer dette..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vurdert og spørre om pris på snap drive. kan jo hende dem ikke vet hvor mye arbeid det er, og at dem sier en pris som er billig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en relativt enkel affære for et verksted, i hvertfall om de har riktig verktøy. (noe de bør ha, da det er nesten samme lagre og innfestningsmetode på de fleste av disse bilene..)

Spør da vel, de har sikkert en standardpris på jobben!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var oppe hos Snap Drive idag og hørte på pris, de skulle ha 2714,- for og skjifte et hjullager.(pris inkl. lager) Han sa at det var samme lager foran og bak på den! vet ikke om dette stemmer jeg men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre dette selv! Sparer mye kronasje, og jobben er ikke så innmari vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det blir vel til det ja tenker jeg, faren min jobber jo på lastebilverksted, så jeg får vel spørre om han kan hjelpe meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ingen sak :)

 

Brukte selv en uke, EN uke på å bytte hjullager foran på min, menneh det var pga feil, og defekte deler fra Møller :P

Hvis ting går bortimot smertefritt og du har ei presse, bør det gå på en kveld :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har demontert å påbegynt montering i kveld her...problemet med feil deler dukket desseverre opp. Det er to lager på hver side på min. Og det ser ut til at jeg har fått et sett til golf. Det ytterste er i allefall for lite :( og der jeg kjøpte settet har de ikke åpent i morra :( blir vel å kjøpe 2 nye sett, og levere regning på mandag :D

 

Var nede på TT-verkstedet nå kl 24 faktisk å fikk pressa inn de to store lagrene.

 

Om faren din jobber på lastebilverksted, så går dette på noe små timer. Demonteringa tok lengst tid til meg, festearma til calipteren satt fast med rustne bolter...som er et kjent problem forøvrig. Er vel på veien før kl 1200 i morra. Da er det våler neste ;)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To lager på hver side? Åssen da..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forhjulsdrevne biler har "åpne" lager bak, og to på hver side. Selges i par, så det er ikke noe prob. Hadde dog fått feil lager, så det ene av de to måtte byttes -> kjøp av to nye sett med lager, for å kun bruke det ene :( ble litt ekstraarbeid på lørdag, men kom meg da sørover til slutt :D

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.