Forskjell på 1.8 8v Golf 1 og 2

Anbefalte innlegg

som tittel sier: Hva er forskjell på Blokka på 1,8 8v Gti fra en einser og til en 1,8 8v 90hk(tror jeg) fra en golf 2. Har nemlig fått tak i en slik en. Går disse to om hverandre?: klø :

 

inspruten er jo forskjellig men er toppen forskjellig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen er forskjellig, i og med at 90HK-toppen ikke har hull til dyser. Ved å måle finner du også ut om ventilene har samme diameter. GTI-motoren har også andre stempler enn forgassermotoren.

Borringa er lik og såvidt meg bekjent skal ikke selve blokkene være forskjellige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm tenktemeg det ja.. men har funnet feilen på den jeg har nå... Den hadde skjært seg den gitt..: eek : Ett av rådelagrene satt dønn.. Og som et resultat: Fryktelig krokete råde: bh :

 

Så jeg må nok få tak i nye råder..: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm tenktemeg det ja.. men har funnet feilen på den jeg har nå... Den hadde skjært seg den gitt..: eek : Ett av rådelagrene satt dønn.. Og som et resultat: Fryktelig krokete råde: bh :

 

Så jeg må nok få tak i nye råder..: bråk :

 

Det får du ta som en god grunn til å kjøpe inn en 16V:D. Bilen har jo GTI-basis, så om du bruker samme løsninga som jeg har er en 16V-ombygging lettere enn å henge opp en wunderbaum;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.