Bensinfilter bytte - 96 Passat vr6

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor befinner dette filteret seg?

 

Er det bare å koble ut bensinpumpe relet og alt det der, klemme slangene på hver side, og bytte det ut?

 

Hvor sitter relet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra ut sikringen til bensinpumpa mens bilen går. filteret ligger foran høyre bakhjul under bilen, bak et plast deksel. bytt ut engangsklemmene med nye skru klemmer. husk sett det nye filteret rett vei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen i helvete.. har vært ute i 2 timer nå, fordi jeg ikke får den forbaska dritt skruen av (den som holder klemmen rundt filteret). Helvete!!!!!!!

 

Ikke er det mulig å komme til med et større skrujern, fordi vinklen på skruen gjør at jeg støyter borti ei eller annen potte. Faeeen!!! Hvorfor i pokkers navn skulle de bruke en forbaska dritt skrue, i stedet for bolt med 6 kant hode??

 

Så nå står jeg litt fast.. har prøvd å spraye på rustløser, og det lille skrujernet jeg har (det eneste som er mulig å komme til med) glipper bare. Ikke kan jeg bore vekk driten heller, nettopp pga. vinklen på skruen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 min senere, fremdeles umulig å få av den forbanna dritt skruen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løsne hele den plata filteret sitter på så får du ut hele og kan bruke evt vinkelsliper på skruen etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å løsne plata, men mutteren som holder igjen plata, er også rusta fast på bolten... og det virker ut som det er bolten som gir etter i stedet for mutteren, så i frykt for at bolten skulle knekke, så lot jeg være å forsøke mer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får gripe problemet ann i morgen... skal alltid klare å finne på noe. Eventuelt sage av klemma, og heller kjøpe eller lage ei ny.

 

Men det skal være sagt.. det skal aldri, aldri, aldri sitte en helt vanlig skrue der igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja.. jeg bare stripsa filteret på olass når jeg bytta.. hadde vel noe av di samme problemene som deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lettere å få den av om du ikke skal surfe forumet samtidig... oppdaterte poster her vises med uthevet skrift når du logger deg på igjen ;)

Men et lite tips kan du ta med på veien: Ikke varm opp med blåselampe!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det gjort! Tok sjansen på at de to boltene holdt, og det gjorde dem. Smørte de inn med fett denne gangen før jeg monterte mutterene.

 

Bensinfilteret ser definitivt ikke ut til å ha blitt byttet etter bilen kom inn til Norge (140 k), og bilen har nå kjørt 191 k. Og hvis jeg går ut i fra at det kanskje er 40 k siden det har blitt gjort før den kom til Norge, så dreier det som en god del.

 

Bilen startet ganske lett i forhold til hva den pleier, men kanskje bare tilfeldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det gjort! Tok sjansen på at de to boltene holdt, og det gjorde dem. Smørte de inn med fett denne gangen før jeg monterte mutterene.

 

Bensinfilteret ser definitivt ikke ut til å ha blitt byttet etter bilen kom inn til Norge (140 k), og bilen har nå kjørt 191 k. Og hvis jeg går ut i fra at det kanskje er 40 k siden det har blitt gjort før den kom til Norge, så dreier det som en god del.

 

Bilen startet ganske lett i forhold til hva den pleier, men kanskje bare tilfeldig.

 

Tror ikke det er så tilfeldig at bilen blir lettstartet, for det sies at bensinen er veldig forurenset og full av partikler slik at filteret går veldig fort "tett", men pga at bensinen blir presset (vha en kraftig pumpe) igjennom så funker filteret lenge. men det vil ikke ta så lang tid før du er nede på "normalen".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.