A2 med 225/45-17, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Med en litt ukurrant størrelse på originaldekk, og litt lavt giret 5.gir kunne jeg tenkt meg å økt diameteren til samme som de "voksne" slektingene har. Noen som vet om dette vil være fysisk mulig? Sitter vanligvis 175/60-15 på sommer og 155/65-15 på vinter. Min utgave kom med 205-40/17 som sommerdekk.. Hvor stor klaring må en ha til hjulhuset?

Vognkortet sier uansett 165/65-15.. Hvorfor det når ingen av de dekkene som følger bilen fra fabrikk har den diamenteren?

Ser at med vognkortetsbegrensning vil den først nevnte størrelse bli for stor..(+6,5%)

Er det noen andre dimensjoner som er rimelige i bruk og som vil passe på denne?

Hilsen Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror at 225/45-17 blir ALT for stort på en A2.. tror iikke du kommer til å få kjørt en meter uten at det subber..: dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved hjelp av rulleomkretskalkulatoren forteller den meg at du får en økning på 6.4% ved 225/45-17.

Ved 225/40-17 blir det 2.7% som er lovlig og burde gå under skjermene på bilen.

Bredden på hjulene spørs bla på innpresset på felgene dine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en litt ukurrant størrelse på originaldekk, og litt lavt giret 5.gir kunne jeg tenkt meg å økt diameteren til samme som de "voksne" slektingene har. Noen som vet om dette vil være fysisk mulig? Sitter vanligvis 175/60-15 på sommer og 155/65-15 på vinter. Min utgave kom med 205-40/17 som sommerdekk.. Hvor stor klaring må en ha til hjulhuset?

Vognkortet sier uansett 165/65-15.. Hvorfor det når ingen av de dekkene som følger bilen fra fabrikk har den diamenteren?

Ser at med vognkortetsbegrensning vil den først nevnte størrelse bli for stor..(+6,5%)

Er det noen andre dimensjoner som er rimelige i bruk og som vil passe på denne?

Hilsen Bård

225/45x17 blir alt for stort. Du får det nok på men da må du kjøre stort sett rett frem.

205/40x17 blir riktig i forhold til org. dimensjon. Du kan også bruke 215/40x17.

205/40x17 har nøyaktid samme rullelengde som 165/65x15.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved hjelp av rulleomkretskalkulatoren forteller den meg at du får en økning på 6.4% ved 225/45-17.

Ved 225/40-17 blir det 2.7% som er lovlig og burde gå under skjermene på bilen.

Bredden på hjulene spørs bla på innpresset på felgene dine.

Problemet med den dimmen er at den ikke fins...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med den dimmen er at den ikke fins...: klø :

hehe der sa du noe ja.. Sjekka ikke noe videre jeg : rolleyes

Vil du opp i 225 bredde må du nok opp i 18" felger og 35 profil ...

Da dobbler du nesten prisen på hjulene også.

Jeg skal ikke over 17" til Poloen min, mindre comfort og høyt prisnivå holder meg igjen. 205/40-17 synes jeg holder til disse småbilene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får det bare bli med det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.