#1 Skrevet Desember 9, 2006 Grei denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2006 den var rå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2006 Må jo være noe for gatebil 2007? den virket mye råere en den fra finland som var der i september 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2006 Slike flammer vil jeg også ha på min diesel Jeg var ikke på Gatebil å så den Finske , men på filmen ser det ut som den lager like mye røyk fra motor som fra dekk. Denne var rå, det var ikke svart røyk fra den engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2006 RÅTT!!!! Tipper den motoren der har GODT firesifret dreiemoment 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 12, 2006 Herlig tomgang på kjerra og da. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2006 hmm, hørere jeg bi turbo diesel her... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2006 Er vel litt krefter i sving her ja. "The 24 litre (1500 cubic inch) Bullet is powered by two V8 92 series engines linked together with two superchargers and four turbo chargers. When injected with nitrous oxide the power is boosted to an amazing 2,800 horsepower. The truck weighs in at eight tonnes and has some 5,600 ft/lb of torque on tap." Bandag Bullet Mechanical Specifications Basic Truck: Kenworth T400 Engine: Detroit Diesel with two V8 92’s fitted with two blowers, four turbo chargers and injected nitrous oxide. The original 75mm injectors have been increased to 210 pistons, con rods, crankshafts and camshaft have been balanced. Cylinders heads and air boxes have been ported and polished. Capacity: 25 litres or 1500 cubic inches. Output: 2200hp at 300rpm which can be boosted to 2800hp with the use of nitrous oxide. Transmission: Allison Transmission CR 5940 Rear Axle: Eaton 2300 series with Detroit no spin locker Suspension: Fitted with watts link assembly and latter bars. Tyres: Bandag Cold Process Retreads standard compound tread on 295/80R22.5 Bridgestone radial casings for burn outs and 315/80R22.5 for drag racing. Weight: Eight tonnes Driver: Frank Gaffiero Specialists: CPF Detroit Construction: The Bullet has been re-designed and assembled by Charlie Gaffiero 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2006 Klippet ifra http://www.bandagbullet.com : "The Bandag Bullet is now the world’s fastest truck after blasting down the runway at the 2005 Queensland I A S held at Bundaberg Airport smashing the world record for a one kilometre run, and potentially setting eight world records on the way. The Bullet set the record for a conventionally powered truck, reaching a record terminal speed of over 300 kilometres per hour – from a standing start." Skal ha baller av stål for å kjøre over 300 km/t med denne her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 22, 2006 jeg syns egentlig ikke det er så imponerende med 2200hk fordelt på 24 liter.....når Valtra henter 2100hk på 8,2 liter og med en turbo... http://tractorpulling.valtra.com/equipment/1_1.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2006 jeg syns egentlig ikke det er så imponerende med 2200hk fordelt på 24 liter.....når Valtra henter 2100hk på 8,2 liter og med en turbo... http://tractorpulling.valtra.com/equipment/1_1.htm Synes ikke det er imponerende selv......husk på den motoren er jo en amerikansk malm-klump å de er jo ikke kjent for å ha den råeste liter-effekten i motor-verdenen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2006 disse motorene er 2-takts dieseler og er veldig vanlige som offshore power pack'er....enten som generator eller som drivkilde til f.eks pumper. V16 konfigurasjonen som er brukt er bare 2 V8'ere som er satt sammen, og det er standard med kompressor og 2 turboer på hver motor (i 2 steg). husk at en 2-takts diesel trenger dobbelt så mye luft som en vanlig 4-takts diesel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 23, 2006 husk at en 2-takts diesel trenger dobbelt så mye luft som en vanlig 4-takts diesel Skulle vel ikke være vanskelig og få inn luft med 4 turboer og 2 kompressorer Rått... Hvem sa at diesel er kjedelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 23, 2006 Skulle vel ikke være vanskelig og få inn luft med 4 turboer og 2 kompressorer Rått... Hvem sa at diesel er kjedelig? fordelt på 16 sylindre er det ikke så perverst egentlig..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 26, 2006 fordelt på 16 sylindre er det ikke så perverst egentlig..... Så var det vel strengt tatt ikke effekten som var årsaken til tråden heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 26, 2006 Ikke veldig imponerende tall. Men den har jo nok nm å dra med, samtidig som det er ganske show Ryker nok hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...