Defa alarmproblemer (bestille kontroll hos bilradiospesialisten?)

Anbefalte innlegg

Har et litt veldig irriterende problem med bilen.. Problemet er kontrollen til alarmen som virker helt fint, men plutselig fungerer den ikke.. Hadde problemer for et par måneder siden at kontrollen var veldig ustabil, og da byttet jeg batterier men ble ikke bedre.. Da fungerte kontrollen når den selv ville.. Gikk så langt at jeg meldte opp kontrollen på nytt mot mottakeren i bilen, og da fungerte det helt fint til i går da jeg skulle låse opp bilen igjen.. NULL reaksjon.. : klø : Prøvde konstant i 10 minutter uten en eneste reaksjon.. Tviler veldig sterkt på at det er batterier siden jeg ikke bruker bilen mere enn et par ganger i uka maks.. Er koblet til sentrallåsen så bruker kun defa-kontrollen til å låse opp og igjen bilen... Noen som har hatt lignende problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et litt veldig irriterende problem med bilen.. Problemet er kontrollen til alarmen som virker helt fint, men plutselig fungerer den ikke.. Hadde problemer for et par måneder siden at kontrollen var veldig ustabil, og da byttet jeg batterier men ble ikke bedre.. Da fungerte kontrollen når den selv ville.. Gikk så langt at jeg meldte opp kontrollen på nytt mot mottakeren i bilen, og da fungerte det helt fint til i går da jeg skulle låse opp bilen igjen.. NULL reaksjon.. : klø : Prøvde konstant i 10 minutter uten en eneste reaksjon.. Tviler veldig sterkt på at det er batterier siden jeg ikke bruker bilen mere enn et par ganger i uka maks.. Er koblet til sentrallåsen så bruker kun defa-kontrollen til å låse opp og igjen bilen... Noen som har hatt lignende problemer?

 

Ja jeg har hatt det samme problemet med min: bråk :

jeg koblet ut hele dritten jeg da..ble så lei!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har hatt det samme problemet med min: bråk :

jeg koblet ut hele dritten jeg da..ble så lei!!!

 

 

Hehe.. Enkel problemløsning på høyt plan... : smil :

Ser ut som flere enn meg har hatt problemet da, så kanskje jeg skal ringe å høre med noen som har med det å gjøre.. Skal jo ikke behøve å melde inn kontrollen annenhver måned for at det skal fungere... : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å melde inn kontrollen på nytt, men uten hell... Kanskje kjøpe nye batterier for å sjekke, men har liten tro på det... hmmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det problemet jeg og, kjøpte en ny "fjern kontroll" funker enn så lenge:rolleye:

 

Sinnsykt irriterende problem, særlig at den også går på sentrallåsen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørte en mekaniker her på Møller nå, han sa at de har en tendens til å bli dårlige hvis du har mistet den i bakken et par ganger eller har hatt den intill mobilen i en periode. Dette vill svekke kontrollen. Når den blir svekket må man kjøpe ny kontroll. Har samme problemet selv også så....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørte en mekaniker her på Møller nå, han sa at de har en tendens til å bli dårlige hvis du har mistet den i bakken et par ganger eller har hatt den intill mobilen i en periode. Dette vill svekke kontrollen. Når den blir svekket må man kjøpe ny kontroll. Har samme problemet selv også så....

 

 

Hmm.. Høres jo ut som det kan være det.. :(

Noen som vet hva en ny en koster da? (eller kanskje jeg bare skal stjele reservekontrollen til frua..) :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet hos bilradiospesialisten til 390 kr... Noen billigere? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøpe på bilradiospesialisten med visa? Trygt? bestiller etterpå om det går an.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 375, så det er nok rundt der de ligger i pris.... Men det er det verdt så lenge problemet er ute av verden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøpe på bilradiospesialisten med visa? Trygt? bestiller etterpå om det går an.. :)

 

Jeg betalte med kort når jeg kjøpte deler av anlegget mitt hos de,er til og stole på dem. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte med kort når jeg kjøpte deler av anlegget mitt hos de,er til og stole på dem. ;)

 

Bestilte hos trondheim eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte hos trondheim eller?

 

Jepp. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kontroll kjøpt.. Oppdatering følger.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Defa alarm var "død" (fjernkontroll virker ikke, ikke rødblink ved åpning av dør, etc) fikk jeg hjelp fra Defa servicetelefon: Skulle ta ut tykk rød ledning i alarmsentralboksen (nr 3 av 4), la den være ute 2 minutter, deretter inn igjen, så er alarm resatt. Hadde visst noe med klokke-synk å gjøre. Virket fint etterpå, med begge fjernkontroller. Behøvde ikke å lære opp fjernkontrollene på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Defa alarm var "død" (fjernkontroll virker ikke, ikke rødblink ved åpning av dør, etc) fikk jeg hjelp fra Defa servicetelefon: Skulle ta ut tykk rød ledning i alarmsentralboksen (nr 3 av 4), la den være ute 2 minutter, deretter inn igjen, så er alarm resatt. Hadde visst noe med klokke-synk å gjøre. Virket fint etterpå, med begge fjernkontroller. Behøvde ikke å lære opp fjernkontrollene på nytt.

 

Hmm... ja får vel prøve det om ikke den nye fjernkontrollen fungerer... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... ja får vel prøve det om ikke den nye fjernkontrollen fungerer... : rolleyes

Åssen bestilte du Håkon? Hadde du nr til dafa alarmen og spesial bestilte til din alarm eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen bestilte du Håkon? Hadde du nr til dafa alarmen og spesial bestilte til din alarm eller?

 

nei kontrollen passer flere serier.. Jeg har 820 alarm og skulle passe til 800 serien..

 

Når jeg får kontrollen må jeg melde inn kontrollen til enheten i bilen.. Må ha koden til alarmen å diverse.. På og av med tenning 5 ganger osv.. Står i instruksjonsboka om du har den.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gammel bil jeg veit du. Får se om jeg finner ut noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gammel bil jeg veit du. Får se om jeg finner ut noe...

 

 

Begynner å bli gammal bilen min å... :)

Er vel defa-alarm på din eller? Da skal du ha en lapp med kode.. Uten den koden tror jeg ikke du får meldt inn kontrollen... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det nok som martin sier at den gamle er blitt dårlig av å ha ligget inntill mobil og fått hard medfart noen ganger... Har firmatelefon liggende i lomma utenpå lomma jeg har nøklene i.. Men nå har jeg om-møblert på nøkleknippne sånn at jeg ikke har med nøklene til bilen på jobb.. Kjekt.. :)

 

Fikk ny kontroll i dag fra bilradiospesialisten, fin og svart til å med ;)

 

Meldte den inn mot defaenheten og funka med en gang.. :)

 

Så har dere problemer med defa-alarmen er det absolutt verdt et forsøk med ny kontroll... Kostet bare 395 kr med gratis frakt om man betaler med visa.. : rock : Synes det var verdt hver krone :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordnet seg Håkon, blir nok en sånn på meg og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.