Noen som tar på seg jobb med ombygging bixenon?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen her på forumet som har vært borti ombygging på Passat 3bg til original bixenon med automatisk nivåregulering og lyktespylere. Må visst ha det for å få godkjent xenon.

Hvis noen er interessert i jobben, betaler jeg gjerne for denne ombyggingen.

Endel deler trengs jo, men de lar seg skaffe ser jeg på nettet via diverse nettbutikker.

Kona vil ha bedre lys:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke bare å bygge om,må tuvgodkjennes,på bilen for at det skal blir godkjent hos biltilsynet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, også hvis alt av deler er originale?

Nivåregulering, lykter, pærer og kabling og spyleranlegg?

Da er det jo identisk med nymontert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det orginalt med xenon i nærlys er det ok,men den kommer vel ikke orginalt i noen modell med bixenon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jo gjør den ikke det?

Eller har jeg misforstått helt?

Skal jo ikke se bort ifra det, men har fått forståelsen av at originalt på 3bg passat er det bixenon hvis der er xenon.

Mulig jeg tar feil. Andre som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett fultlys skal ikke automatisk justeres!det skal stå fast...bare nærlyset som skal justeres...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo jeg trodde begge delene skulle bli regulert via nivåjusteringen som er montert foran og bak i hjulopphenget.

Det må jo nesten det siden det er bixenon.

Eller............

Dette er noe jeg bare antar, så hadde vært interessant med innspill fra noen som vet sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Passat 3BG kom med bi xenon som ekstra utstyr i 2002. Det er ikke bi xenon på 3BG før 2004/2005 ved bestilling av xenon.

Når det gjelder justering er det bare å nærlys at justering er påbudt og for så vidt bare der den virker. Når fjærnlys blir slått på går lyktene i grunnstilling.

Hella skal ha et kit for å få justering på ettermontert xenon.

Jeg hadde byttet lykter til orginale xenon, montert uorginalt xenon kit og Hella kit til jusering. Egentlig hadde jeg ikke montert justering kjenner jeg meg rett.

Det er også påbudt med lyktespylere om din bil ikke har det av noen grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Passat 3BG kom med bi xenon som ekstra utstyr i 2002. Det er ikke bi xenon på 3BG før 2004/2005 ved bestilling av xenon.

Når det gjelder justering er det bare å nærlys at justering er påbudt og for så vidt bare der den virker. Når fjærnlys blir slått på går lyktene i grunnstilling.

Hella skal ha et kit for å få justering på ettermontert xenon.

Jeg hadde byttet lykter til orginale xenon, montert uorginalt xenon kit og Hella kit til jusering. Egentlig hadde jeg ikke montert justering kjenner jeg meg rett.

Det er også påbudt med lyktespylere om din bil ikke har det av noen grunn.

Ok, takk for info!

Trodde det gjaldt både nær og fjernlys jeg:)

Har meget lyst på bixenon. Men må ha lyktespylere også da. Er vel mye arbeid det...

De settene fra >Hella, er de omfattende å montere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.